شناسهٔ خبر: 67614114 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش سطح هشدار در پایگاه‌های نظامی آمریکا در اروپا

یک رسانه غربی به نقل از چند تن از مقامات آمریکایی و ناتو از افزایش سطح هشدار در پایگاه‌های نظامی آمریکا در اروپا به دلیل نگرانی از اقدامات تروریستی و خرابکارانه روسیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "کوریر"، ایالات متحده آمریکا اطلاعاتی در مورد حملات احتمالی علیه پایگاه ها و پرسنل ایالات متحده توسط نیروهای نیابتی روسیه به دست آورده و اینها را "هشدار" ارزیابی کرده است.

بر اساس یک گزارش رسانه‌ای، پایگاه های نظامی آمریکا در اروپا هفته گذشته به دلیل نگرانی از خرابکاری های مورد حمایت روسیه در حالت آماده باش قرار گرفتند. این را شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا به نقل از چند تن از افراد آشنا گزارش داد.

بر این اساس، ایالات متحده آمریکا اطلاعاتی در مورد احتمال حملات مربوطه علیه پایگاه ها و پرسنل آمریکایی توسط نیروهای نیابتی روسیه به دست آورده است. اینها به اندازه کافی هشداردهنده در نظر گرفته شدند تا پروتکل های امنیتی اضافی را پیاده سازی کنند.

پنتاگون اعلام کرد که در پایان ماه ژوئن امنیت پایگاه های نظامی آمریکا در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را افزایش داده است. به گزارش سی ان ان، دومین سطح امنیتی به نام شرایط حفاظت از نیروی چارلی اعلام شد.

این در صورتی اعمال می شود که یک تهدید تروریستی قریب الوقوع فرض شود. اندکی پس ازمشخص شدن این مسئله نیویورک تایمز به نقل از مقامات دفاعی آمریکا گزارش داد که این اقدام ارتباطی با "تهدیدهای مبهم" مسکو دارد.

CNN اکنون به نقل از یک مقام ارشد ناتو گزارش داده است که این ائتلاف نظامی تبادل اطلاعات خود را در مورد "کارزار فعالیت های خرابکارانه مخفی روسیه" در اروپا "به طور قابل توجهی افزایش داده است".

به گفته این نماینده، این فعالیت ها در ماه های اخیر "به طور فزاینده ای گستاخانه و تهاجمی" شده است. وی مدعی شد: انتخاباتی که در حال حاضر در کشورهای مختلف غربی برگزار می شود، به روسیه "فرصتی عالی" را برای تلاش برای تضعیف حمایت عمومی از اوکراین مورد حمله ارائه می دهد.

به گزارش سی ان ان، فرماندهی مرکزی مسئول ارتش آمریکا (EUCOM) مستقر در اشتوتگارت آلمان نخواست در مورد پیشینه خاص این ارتقا اظهار نظر کند. با این حال، یک سخنگوی این فرماندهی توضیح داد که این به دلیل یک تهدید نیست، بلکه به دلیل ترکیبی از عواملی است که ممکن است بر امنیت نیروهای آمریکایی در صحنه جنگ اروپا تأثیر بگذارد.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه مدعی شد: پایگاه‌های نظامی آمریکا در اروپا پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه عوامل وابسته به روسیه در حال بررسی انجام عملیات «خرابکارانه» علیه تاسیسات و پرسنل نظامی ایالات متحده هستند، برای اولین بار در یک دهه گذشته به حالت آماده‌باش درآمدند.

دستور حالت آماده‌باش پایگاه‌های آمریکا در کشورهایی مانند آلمان، رومانی، بلغارستان و ایتالیا صادر شده است.

به گفته این منابع آگاه، اطلاعاتی که ایالات متحده در 2 هفته گذشته دریافت کرده و قبلا گزارش نشده بود برای اجرای پروتکل‌های ایمنی مضاعف به اندازه کافی هشداردهنده تلقی شده بود. به گفته ارتش ایالات متحده، چندین پایگاه نظامی آمریکا در اروپا سطح هشدار خود را به «شرایط حفاظت از نیرو» موسوم به «چارلی» افزایش دادند که در صورت وقوع حادثه یا دریافت اطلاعاتی که حاکی از محتمل بودن نوعی اقدام «تروریستی» یا هدف‌گیری علیه پرسنل یا تاسیسات است، اعمال می‌شود.

بنا بر اعلام ارتش آمریکا، این سطح زمانی اعمال می‌شود که «حادثه‌ای رخ داده یا اطلاعات دریافتی حاکی از نوعی اقدام تروریستی باشد یا احتمال هدف قرار گرفتن پرسنل و تاسیسات نظامی وجود داشته باشد.»

به گزارش سی‌ان‌ان، تهدید تلاش‌های خرابکارانه مرتبط با روسیه در اروپا در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، بطوریکه لتونی، انگلیس، لهستان، جمهوری چک و فرانسه از شناسایی برخی تهدیدهای امنیتی مرتبط با روسیه خبر داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما