شناسهٔ خبر: 67613551 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فیلتر سیگار از مخربترین پسماندهاست

صاحب‌خبر -
فیلتر سیگار از مخربترین پسماندهاست
خبرگزاری آریا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرتهران ضمن اشاره به اینکه فیلتر سیگار از مخرب‌ترین پسماندهای تولیدی در محیط زیست است، گفت: هر فیلتر می‌تواند با انتشار فلزات سنگین حدود یک متر مربع از خاک را آلوده کند.

به گزارش خبرگزاری آریا علیرضا رحمتی در دوره آموزشی بهره‌وری سبز، محیط زیست و توسعه پایدار که با حضور مدیران، نمایندگان ایمنی بهداشت، محیط زیست و کارشناسان به میزبانی شرکت دخانیات تهران برگزار شد، مطالبی درباره بهره وری سبز، توسعه پایدار و به کارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع برای هدایت و کنترل سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها از جمله در تمامی فعالیت‌های مرتبط با دخانیات از مرحله مزارع تهیه توتون و دخانیات، فرآوری و فرآیند تولید و ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی در مرحله مصرف دخانیات به ویژه فیلتر سیگار که از مخربترین پسماندهای تولیدی در محیط زیست است، بیان کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران به منظور نیل به اهداف زیست محیط زیستی بر تشکیل کارگروه محیط زیست در شرکت دخانیات با محوریت آموزش و فرهنگ‌سازی و تقویت فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی در تمامی مراحل مرتبط با دخانیات با هماهنگی محیط زیست تاکید کرد.
وی افزود: فرهنگ خودداری از رهاسازی فیلتر سیگار در طبیعت با ایجاد ساز و کار لازم و حتی جمع آوری آن به ویژه در بوستان‌ها و مناطق بکر باید در اولویت تصمیم‌گیرندگان شرکت دخانیات در قالب فرهنگ سازی قرار گیرد.
رحمتی با اشاره به مخاطرات پسماندهای رهاشده در طبیعت از ایجاد آلودگی فیلترهای سیگار که بر اساس نظرات کارشناسی می‌تواند هر فیلتر با انتشار فلزات سنگین حدود یک متر مربع از خاک را آلوده سازد، اظهارکرد: پیشنهاد می‌شود روی جعبه‌های سیگار مطالب آموزشی اثربخش به منظور ارتقای آگاهی مصرف کنندگان از جمله عدم رهاسازی فیلتر سیگار در طبیعت و موارد مشابه درج شود.
به گزارش خبرگزاری آریا حفاظت محیط زیست استان تهران، این دوره با حضور 75 نفر از مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت دخانیات برگزار شد و در حاشیه این بر امه مدعوین از موزه دخانیات بازدید کردند.
انتهای پیام/

نظر شما