شناسهٔ خبر: 67612287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر کنگره بین المللی غدیر:

فرهنگ غدیر را رها نکنیم/تهدید وهابیت و سکولاریسم

ساری - دبیر کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه گفت: باید از تاریخ درس بگیریم و فرهنگ غدیر را رها نکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس علی ابراهیمی ظهر چهارشنبه در پیش اجلاسیه دومین کنگره بین المللی غدیر گسترش با بیان اینکه اولین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه سال قبل در استان برگزار شد، افزود: خروجی آن تهیه کتاب بیش از ۸۵۰ صفحه‌ای بوده است.

وی گفت: با همکاری دانشگاه آزاد، دفتر نمایندگی ولی فقیه استان، استانداری، حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی و غیره این کنگره برگزار می‌شود.

وی افزود: همه تمهیدات برای برپایی این کنگره آماده شده است و فراخوان آن تهیه شده و امیدواریم فرهنگ سازی مناسب برای اجرای آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دومین کنگره بین‌المللی دهه امامت و ولایت سال آینده در استان اجرا می‌شود، ادامه داد: باید از تاریخ درس بگیریم زیرا شخصیت آسمانی نظیر حضرت علی علیهم السلام به بشریت معرفی می‌شود اما اکنون شاهد آن هستیم که جامعه اسلامی و مسلمانان با جمعیت بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفری با مشکلات زیادی روبرو است.

دبیر کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر در مازندران تفرقه را عامل اصلی وجود مشکلات در جامعه بیان کرد و گفت: حضرت علی علیهم السلام بعد از ۲۵ سال که به خلافت رسیدند و با مشکلاتی روبرو بود و و این مسئله در نهایت به کربلا و عاشورا ختم شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر اینکه باید از تاریخ درس بگیریم، یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید مسئله غدیر را رها کنیم و در زمان کنونی نیز سه جریان برجسته اندیشه‌های نسل نو و باورهای آنان را هدف قرار داده است.

وی وهابیت، نگاه سکولاریسم و تشیع افراطی را از جمله تهدیدها و آسیب‌ها بیان کرد.

نظر شما