شناسهٔ خبر: 67612222 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

قیمت پخت غذاهای نذری تغییر کرد؟

 رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد گفت: قیمت‌گذاری جدیدی برای قیمت پخت غذاهای نذری ابلاغ نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسن امیریان اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم، قیمت‌گذاری جدیدی در رابطه با پخت انواع قیمه، شله و غذاهای نذری به اتحادیه ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: قیمت‌گذاری به مانند سنوات گذشته است و هنوز قیمت جدیدی به اتحادیه برای ابلاغ به اعضا ارائه نشده است، در صورت ارائه و تصویب قیمت‌گذاری جدید، این مصوبات به اعضای اتحادیه ابلاغ خواهد شد و در صورت عدم رعایت این قیمت‌گذاری، با متخلفین برخورد خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد با اشاره به همکاری مردم و اعضای اتحادیه در تنظیم قیمت پخت غذاهای نذری، گفت: در ماه های محرم و صفر مخصوصا روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین، با توجه به اینکه پختن و پخش غذاهای نذری در میان مردم بیشتر است، همکاری بسیار خوبی میان اعضای اتحادیه و مردم شکل خواهد گرفت که به قیمت‌گذاری مناسب در زمینه غذاهای نذری خواهد انجامید.

امیریان در ارتباط با اقدامات و برنامه‌های اتحادیه در زمینه نظارت بر قیمت و کیفیت مواد مورد استفاده در غذاهای نذری، اعم از گوشت، حبوبات و سبزیجات بیان کرد: همه ساله در ماه‌های محرم و صفر و در روزهای خاص تاسوعا، عاشورا و اربعین که روزهای شلوغی هستند و غذاهای نذری بیشتر پخت می‌شود، تیم‌های نظارتی فعال هستند و در سطح شهر بر مکان‌هایی که غذاهای نذری در آنجا آماده می‌شوند، نظارت دقیق و خاص دارند.

رئیس اتحادیه با تاکید بر اینکه افرادی که غذاهای نذری پخش می‌کنند در راه امام حسین(ع) کار می‌کنند، افزود: این افراد به دلیل اینکه در راه امام حسین (ع) خدمت می‌کنند، تلاش می‌کنند بهداشت و کیفیت را به نحو احسن رعایت کنند و با بهترین کیفیت و در پاکیزه‌ترین محیط غذاهای نذری را به مردم ارائه دهند.

وی به افرادی که قصد ارائه غذای نذری دارند، توصیه کرد: با توجه به همزمان شدن ماه محرم با فصل گرم تابستان و اینکه غذاهای نذری در ظروف پلاستیکی بسته‌بندی می‌شوند، به اعضا توصیه شده است که برای جلوگیری از خراب یا فاسد شدن غذاهای نذری، آن‌ها را کمی بعد از آماده شدن بسته‌بندی کنند تا حرارت غذا در ظروف به کیفیت غذا آسیبی وارد نکند.

برچسب‌ها:

نظر شما