شناسهٔ خبر: 67611722 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات امکان انتخاب محل هزینه کرد مالیات برای مؤدیان

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: با مصوبه هیئت وزیران و تصویب آیین‌نامه مربوط، از سال جاری امکان انتخاب محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی توسط پرداخت‌کنندگان مالیات فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور یکی از مهم‌ترین مواردی را که می‌تواند به جامعه‌پذیر کردن امر مالیات ستانی در کشور و تمکین مؤدیان در پرداخت مالیات منجر شود، ایجاد شفافیت و آگاهی مؤدیان نسبت به محل مصرف مالیات پرداختی ایشان و سهیم دانستن آنها در فرایند آبادانی و پیشرفت کشور عنوان کرد و  اظهار داشت: بدین ترتیب مردم از مالیات پرداختی خود احساس رضایت خاطر کرده و خود را شریک اجتماعی دولت در امر توسعه می‌دانند. 
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تصویب و ابلاغ پروژه مهم ایجاد امکان برای مردم نسبت به تعیین محل هزینه کرد مالیات‌های پرداختی آنان در قالب «آیین‌نامه هشت ماده‌ای اجرای نشان‌دار کردن مالیات‌ها» افزود: بر اساس این آیین‌نامه، مؤدیان می‌توانند در زمان پرداخت مالیات خود در جریان ارائه فرم تبصره ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم، محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خود را تعیین نمایند.
وی تصریح کرد: تأمین منابع مالی پروژه‌هایی که حداکثر منافع عمومی را فراهم خواهند آورد از محل مالیات‌های پرداختی مؤدیان و با اختیار و انتخاب ایشان صورت می‌گیرد و پروژه‌ها نیز شامل پروژه‌های هستند که حداکثر منافع عمومی را در سطح ملی و استانی به دنبال دارند و می‌توانند در حوزه‌های گوناگون همچون سلامت، آموزش، راه و ترابری و ... اجرا و تکمیل گردند.

گفتنی است مؤدیان در زمان ارائه فرم تبصره ماده (100)، فهرست پروژه‌های استانی و ملی با حداکثر منافع عمومی را مشاهده کرده و می‌توانند از میان آنها پروژه‌ مورد نظر برای تخصیص مالیات پرداختی خود را انتخاب کنند.
بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور نیز مکلف  است امکان اعلام عمومی نام اشخاص پرداخت کننده مالیات را فراهم آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما