شناسهٔ خبر: 67611506 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعلام کرد

آغاز ثبت‌نام پزشکان داوطلب برای خدمت‌رسانی در اربعین امسال / اعلام تخصص‌های مورد نیاز

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از آغاز ثبت نام پزشکان داوطلب خدمات‌رسانی به زائران در اربعین حسینی برای اعزام به عتبات عالیات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ سید علی مرعشی - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: ثبت‌نام از پزشکان داوطلب اعزام به عتبات عالیات برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی ۱۴۰۳ از چند روز قبل در سایت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: تاکنون ۱۲۰۰ پزشک داوطلب برای اعزام ثبت نام کرده‌اند.

مرعشی بیان کرد: کادر پزشکی داوطلب شامل پزشک، تکنسین دارویی، پزشک متخصص، خدمات، آی تی، پرستار، تکنیسین اورژانس، پزشک عمومی، پزشکان متخصص رشته‌های قلب و داخلی، طب اورژانس، ارتوپدی، پزشک زنان، متخصص اطفال، روانپزشک، متخصص مغز و اعصاب و خدمات دارویی شروع شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: علاوه بر این افرادی که متقاضی راه‌اندازی موکب درمانی هستند باید از مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مجوز داشته باشند و لذا آنها هم باید برای ثبت نام به سایت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

مرعشی بیان کرد: موکب‌های درمانی مردمی در اربعین امسال به ارائه خدمات بهداشتی درمانی هلال احمر کمک خواهند کرد.

وی درباره تعداد پزشکانی که به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند، گفت: سال گذشته حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر پزشک و پرستار به صورت داوطلبانه به ارائه خدمات رایگان به زائران پرداختند که امسال با توجه به افزایش خدمات رسانی موکب‌های درمانی و مردمی و سایر ارگان‌ها این تعداد با ۲۰ درصد افزایش به بالای ۵ هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸۰ دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمت به زائران به داخل خاک عراق اعزام و امسال این تعداد به ۱۰۰ آمبولانس افزایش یافته است.

برچسب‌ها:

نظر شما