شناسهٔ خبر: 67611291 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در دیدار اعضای اتحادیه‌ نویسندگان لبنانی و رایزن فرهنگی کشورمان تأکید شد؛

تقويت همکاري دوجانبه زمينه‌اي براي تقويت روابط فرهنگي دو کشور است

صاحب‌خبر -
تقويت همکاري دوجانبه زمينه‌اي براي تقويت روابط فرهنگي دو کشور است
خبرگزاری آریا - جمعی از اعضای اتحادیه‌ نویسندگان لبنانی با سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و در خصوص همکاری دوجانبه در راستای تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری آریا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جمعی از اعضای اتحادیه‌ نویسندگان لبنانی به سرپرستی احمد نزال، دبیرکل این اتحادیه، خانم دریه فرحات، مسئول بخش آموزش اجتماعی اتحادیه، طونی مطر، مسئول دبیرخانه اتحادیه به همراه ایهاب حماده، نماینده مجلس لبنان با سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار کرد.
در این دیدار طرفین در خصوص همکاری دوجانبه در راستای تقویت روابط فرهنگی بین ایران و لبنان بحث و گفت‌وگو کردند .
احمد نزال، دبیرکل اتحادیه‌ نویسندگان لبنان اظهار داشت: ما در این برهه حساس نیازمند توصیه‌‏های حکیمانه رهبر عظیم‌الشان جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ رهبری که از حمایت و دفاع از جنبش‌های مقاومت در لبنان، فلسطین و کل منطقه از هیج نوع حمایتی دریغ نکرده و همواره در کنار ملت‌های مظلوم جهان در مبارزه با توطئه‌های خبیثانه دشمن، بوده است .
دبیرکل اتحادیه‌ نویسندگان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش ابرقدرت‌های جهان در راستای یهودی‌سازی میراث فرهنگی کشورهای منطقه را خنثی و آن را از سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی حفظ داشته است.
احمد نزال در ادامه سخنان خود از جایگاه ویژه‌ای که جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط با کشورهای همسایه قائل است، تقدیر و اظهار کرد: این سیاست در مسیر توسعه همکاری‌های همه جانبه بسیار مؤثر و مفید است، زیرا این روابط در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... به نفع ملت‌های منطقه خواهد بود و هم‌اکنون اثر مثبت آن در حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم غزه تجلی یافته است .
سردبیر اتحادیه‌ نویسندگان لبنانی خواستار همکاری صمیمانه با رایزنی فرهنگی ایران شد زیرا با توجه به مشترکات فرهنگی بسیار زیاد بین دو کشور، این همکاری، روابط فرهنگی ایران و لبنان را گسترش و توسعه خواهد بخشید .
ایهاب حماده، نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت تعمیق روابط فرهنگی ایران و لبنان خواستار برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و کارگاه‌های ادبی شد و گفت: این نوع فعالیت‌‌ها در تبیین تأثیر متقابل زبان عربی و فارسی بر یکدیگر و نقش مشترک آن در تشکیل ساماندهی افکار و اعتقادات افراد جامعه بسیار مؤثر بوده است که این خود یکی از مؤلفه‌های اصلی تشکیل هویت، شخصیت و فرهنگ جوامع محسوب می‌شود.
باقرزاده، رایزن فرهنگی کشورمان اظهار داشت: تعمیق و توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور ایران و لبنان در اولویت‌های رایزنی فرهنگی بوده که همواره آمادگی خود را بابت هرگونه فعالیت‌های مشترک در این مسیر جهت ارائه برنامه‌ها و راهکاری‌های بنیادین را اعلام کرده است .
در پایان، حاضرین توافق کردند تا سلسله‌ فعالیت‌های فرهنگی مشترکی را با یکدیگر برگزار کنند. تبیین تأثیر متقابل زبان عربی و فارسی و ارتباط تنگاتنگ آن دو زبان با یکدیگر، نقشه راه بنیادین در راستای تعمیق روابط زبانی و فرهنگی دوستانه بین ایران و لبنان خواهد بود .
انتهای پیام

نظر شما