شناسهٔ خبر: 67611153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توافق «پزشکیان» و «پاشینیان» برای دیدار حضوری

دفتر نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که رئیس‌جمهور منتخت ایران و نخست‌وزیر ارمنستان در گفت‌وگویی تلفنی بر سر دیدار حضوری در آینده‌ای نزدیک توافق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اَرمن‌ریدیو، دفتر نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است که «نخست‌وزیر با تبریک پیروزی رئیس‌جمهور در انتخابات، برای وی آرزوی تصدی مؤثر کرد و طرفین بر تعهد خود به توافقاتی که قبلاً در سطح بین‌دولتی حاصل شده بود، تأکید کردند و همچنین طرفین توافق کردند که در فرصتی در آینده با یکدیگر دیدار کنند.»

پیش از این نخست‌وزیر ارمنستان با انتشار پیامی پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت. پاشینیان خطاب به پزشکیان اعلام کرد: انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک گفته و برای شما موفقیت‌های روزافزون آرزو می‌کنم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است که «روابط با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران برای دولت و مردم جمهوری ارمنستان که از زمان اعلام استقلال ارمنستان پیوسته در حال توسعه بوده است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تعمیق مستمر روابط گرم بین ارمنستان و ایران در زمینه همکاری‌های دوجانبه و ثبات و رفاه منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پیش از این نیز رئیس‌جمهور بلاروس، روسیه، چین، جمهوری آذربایجان، عراق، سوریه، پاکستان، وزارت خارجه ژاچن، امیر قطر، پادشاه و ولیعهد عربستان، امیر کویت، سلطان عمان پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفتند.

مسعود پزشکیان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی مأخوذه، پیروز شد. سعید جلیلی دیگر نامزد این انتخابات نیز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رأی به دست آورد.

نظر شما