شناسهٔ خبر: 67610882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تابستان داغ مهارت‌آموزي در مرکز آموزش فني وحرفه‌اي خواهران خرم‌آباد

صاحب‌خبر -
تابستان داغ مهارت‌آموزي در مرکز آموزش فني وحرفه‌اي خواهران خرم‌آباد
خبرگزاری آریا- نیلوفر مرادی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 2 خواهران شهرستان خرم آباد، از اجرای دوره های مهارت آموزی در تمامی رده‌های سنی، ویژه فصل تابستان در این مرکز خبر داد.

Hodavand, [10.07.24 10:41]
مرادی با برشمردن گروه 19 گانه جوامع هدف، گفت: در این تابستان برای بخش اعظم گروه های هدف برنامه آموزشی داریم، پیرو مذاکرات با استانداری لرستان ویژه فرزندان کارکنان دستگاه های اجرایی در گروه های سنی 5 تا 8 سال و 8 تا 13 سال دوره های خلاقیت و مدیریت زمان، رشته های طرح مهندسین فردا از جمله رباتیک، در دست اقدام است.

وی در ادامه با اشاره به اوقات فراغت تابستان دانش آموزان، افزود: به منظور افزایش توانمندی، ایجاد انگیزه و تقویت مهارت‌های فنی دانش‌آموزان و آماده‌سازی آنان برای ورود به بازار‌کار پیرو اجرای طرح ایران مهارت، دور‌ه‌های مهارتی کوتاه مدت ویژه دانش آموزان متوسطه اول برگزار می شود. اجرای این طرح با اولویت دانش آموزان عضو دستگاه های حمایتی از جمله کمیته‌امداد می‌باشد.

 

رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‎‌ای خواهران خرم آباد بیان کرد: در راستای تحقق تعهدات درآمدزایی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دو قرارداد آموزشی ویژه اجرای طرح کارورزی دانش آموزان پایه دوازدهم دو هنرستان رازی و ام البنین منعقد و مهارت آموزی در دوره های رشته های گرافیک، حسابداری، صنایع شیمیایی درحال اجرا می باشد.

مرادی گفت: در همین راستا رایزنی و مذاکرات اولیه با حجت السلام و المسلمین موسوی نماینده حوزه علمیه شهرستان خرم آباد، برای تنظیم قرارداد آموزشی ویژه اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی برای طلاب و خانواده‌هایشان انجام شده است.

وی یکی از راه‌های ریشه‌کنی بحران‌های ناشی از حاشیه‌نشینی را توانمندسازی ساکنان این مناطق دانست و افزود: ارائه آموزش‌ مهارتی ضمن خودکفایی، ترویج کارآفرینی و کاهش بیکاری به رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد، به همین منظور مهارت‌آموزی در مناطق علی‌آباد، شمشیر‌آباد، فلک‌الدین، کرگانه شرقی، گل‌سفید، ماسور، اسدآبادی، آزادی به روال گذشته در حال اجراست.

 

رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‎‌ای خواهران خرم آباد با تاکید بر آموزش در روستاها و اشتغال‌آفرینی گفت: متقاضیان مهارت آموزی در روستاهای قلعه‌سنگی، کمالوند و سالی‎بزرگ، زیرنظر مربیان توانمند این مرکز دوره‌های مهارتی را با توجه به نیاز منطقه فرا می گیرند تا با اشتغال‌آفرینی در منطقه خود به رونق اقتصاد خانوار کمک کنند.

مرادی در پایان گفت:  علاقمندان و متقاضیان به دریافت آموزش‌های مهارتی با حداقل هزینه می توانند با مراجعه به کانال  «اطلاع‌رسانی دوره‌های آموزشی مرکز شماره 2 خواهران خرم آباد» در بستر فضای مجازی ایتا به آدرس  « eitta.com/khaf2m » اطلاعات لازم را بدست آورند.

گزارش می افزاید: ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب و تفاهم مشترک بین سازمان فنی و حرفه ای و وزات آموزش و پرورش رسیده است. هدف اولیه از اجرای این طرح، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول در دبیرستان ها و به کمک آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای می باشد، که هدف کلی از اجرای ایران مهارت، ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش‌آموزان و شکوفایی استعدادها می‌باشد.

آدرس مرکز آموزش فنی و حرفهای شماره 2 خواهران شهرستان خرم‌آباد: خرم‌آباد- انتهای خیابان رازی- بلوار مهارت- روبروی اداره‌کل تعاون،کار و رفاه‌اجتماعی

نظر شما