شناسهٔ خبر: 67610437 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

کارشناس بازار‌سرمایه: انتظار بازار‌سرمایه برای کاهش نرخ بهره در دولت آتی واقع‌بینانه نیست

مجید شجاعی: برای شکل‌گیری روند مثبت در بورس باید منتظر اقدامات عملی کابینه جدید باشیم.

صاحب‌خبر -

مجید شجاعی کارشناس بازار‌سرمایه در گفتگو با اقتصاد‌آنلاین گفت: واکنش بازار‌سرمایه به انتخاب مسعود پزشکیان در روز شنبه هیجانی بود و‌ هرچه به پایان هفته نزدیک شدیم سمت خرید ضعیف شد،‌ روند مثبت در بورس نیازمند اقدامات عملی و کاستن ریسک‌های سیستماتیک بازار‌سرمایه با اقدامات عملی تیم اقتصادی دولت جدید است.

وی افزود: عدم مداخله دولت در بازار‌سرمایه موضوعات نرخ خوراک پالایشی و پتروشیمی، بهره مالکانه و…، لغو قیمت‌گذاری دستوری، کاهش اختلاف دلار نیما و آزاد، می‌تواند برای بازار‌سرمایه مثبت باشد.

شجاعی تاکید کرد: انتظار فعالان بازار‌سرمایه برای کاهش نرخ بهره در کوتاه مدت واقع‌بینانه نیست، قطعا کاهش نرخ بهره اقدامی مثبت برای بازار‌سرمایه است اما دولت جدید به سادگی نخواهد توانست نرخ بهره را کاهش دهد، چرا‌که حجم نقدینگی موجود می‌تواند تورم را به نقاط خطرناکی بکشد.

این کارشناس بازار‌سرمایه در پایان گفت: انتظارات تورمی با انتخاب مسعود پزشکیان تا حدی کنترل شده و خوش‌بینی‌ به بهبود وضعیت اقتصادی ایجاد شده که کوتاه مدت است، تغییراتی مانند احیای برجام، حل موضوع FATF و مراودات مالی با جهان و رشد بالای اقتصادی اگر در عمل اتفاق بیافتند می‌تواند موثر باشد.

نظر شما