شناسهٔ خبر: 67608398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

در ستایش جوان‌گرایی

صاحب‌خبر -

با روی کار آمدن دولت جدید، به جای وحدت و همدلی و تجمیع ظرفیت‌ها برای پیشرفت کشور، از یک سو شاهد حملات فراگیر برخی از طرفداران نامزد بازنده به دولت جدید و از سوی دیگر شاهد فشارهای برخی از اصلاح‌طلبان به پزشکیان برای چینش کابینه هستیم که هر دو رفتار می‌تواند به دولت جدید آسیب زننده باشد . 
بسیاری از اشخاص و گروه‌های دور مانده از قدرت در طول چند سال اخیر این جریان به ‌شدت سعی دارند از فرصت به‌ وجود آمده برای اینکه جایی در قوه مجریه داشته باشند، استفاده کنند. همچنان‌که عبدالله رمضان‌زاده در واکنش به این افراد در توئیتی نوشته است: «قبول کنیم پیرمردهایی مثل من که هر یک در دولت‌های گذشته نقشی داشته‌ایم، در وضع نابسامان کنونی کشور قاصر یا مقصر بوده‌ایم. پس اکنون دور و بر پزشکیان را شلوغ نکنیم و بگذاریم خود او، با نسلی جدید از جوانان و زنان، امید را در دل مردم برای سامان امور، زنده نگاه دارد.» نگاهی که انتظار می‌رود بر کل جریان اصلاحات فراگیر شود و با پرهیز از سهم‌خواهی‌ها، دولت جدید را در تشکیل کابینه‌ای جوان و امیدبخش کمک کنند. 
رهبر انقلاب نیز در توصیه‌ای به دولت جدید تأکید کرده‌اند که از ظرفیت‌های فراوان کشور به‌ویژه منابع انسانی جوان، انقلابی و مؤمن برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.
بر همین اساس محمدجواد ظریف از اعضای اصلی ستاد پزشکیان گفته که قرار است 60 درصد از وزرای کابینه دولت، افراد جدید باشند که تاکنون وزیر نبوده‌اند و شرایط سنی آنان نیز زیر 50 سال است .
همان‌گونه که آقای پزشکیان بارها شعار استفاده از کارشناس را در تبلیغات انتخاباتی خود سر داده، امروز 18 شاخص برای سنجه انتخاب مدیران خود اعلام کرده است که مهم‌ترین آن دوری از گرایش‌های جناحی، قومی، مذهبی و منطقه‌ای، باور به ضرورت همگرایی، وفاق و انسجام داخلی و باور به حکمرانی دموکراتیک و ضرورت مشارکت مردم در اداره کشور است که اگر براساس همین شعارهای سرداده شده، کابینه چینش شود، قطعا راه رسیدن به پیشرفت و توسعه کشور هموارتر خواهد شد.

نظر شما