شناسهٔ خبر: 67608227 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سلیمانی مطرح کرد؛

هلال احمر محور هم افزایی دستگاه‌ها برای تسهیل در پیاده روی اربعین

جلسه کمیته بین بخشی امداد و نجات مراسم اربعین حسینی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته بین بخشی امداد و نجات مراسم اربعین حسینی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، راه، مرزبانی، راهور، اورژانس، وزارت کشور، شهرداری، رئیس سازمان امداد و نجات و دبیرکل هلال احمر برگزار شد.

در این جلسه که به میزبانی هلال احمر برگزار شد، نمایندگان دستگاه‌های مختلف نقطه نظرات خود را اعلام و برای برگزاری هر چه بهتر مراسم پیاده روی اربعین حسینی هم اندیشی صورت گرفت.

یعقوب سلیمانی، دبیرکل هلال احمر در این جلسه با بیان اینکه هماهنگی‌ها به خوبی با سایر دستگاه‌ها و کشور عراق برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین انجام شده، گفت: کنترل مرزها در حوزه بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها با جدیت در دستور کار قرار می‌گیرد تا مراسم اربعین در سلامت کامل برگزار شود.

وی افزود: در ایام اربعین از سایر کشورها نیز به ایران می آیند تا از طریق ایران به کربلا عازم شوند که کنترل‌ها در این حوزه نیز به صورت منظم انجام می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: آمبولانس‌ها، خودروهای امداد و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر به صورت منظم در این مأموریت مشارکت دارند و علاوه بر این از ظرفیت بالگردهای هلال احمر نیز استفاده می‌شود تا بهترین خدمات در داخل و خارج از کشور به زائران ارائه شود.

دبیرکل هلال احمر خاطرنشان کرد: اربعین حسینی مراسمی بزرگ است که زائران را از کشورهای متعدد در یک محل جمع می‌کند و ضرورت دارد تا هلال احمر و سایر دستگاه‌ها در مدیریت تجمع انبوه این مراسم کوشا باشند و تسهیلگری کنند.

این مقام مسئول در هلال احمر تصریح کرد: از آن جایی که در این مقطع زمانی چند بیماری نیز شایع شده و در فصل گرما نیز قرار گرفته‌ایم، توجه به مسائل بهداشتی و پوشش درمانی مراسم به شکل جدی مورد توجه است و تلاشی شود تا از شیوع بیماری‌ها پیشگیری و با استفاده از یت تشخیص بیماری و کنترل علائم، ایمن سازی انجام شود.

نظر شما