شناسهٔ خبر: 67608130 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

منصوریان: قول مدال طلای ناگویا را با مربیگری الهه می‌دهم

ملی‌پوش ووشو بانوان ایران گفت: تیم ملی با حضور الهه متفاوت شده است و قول می‌دهم با مربیگری او در بازی‌های آسیایی ناگویا مدال طلا بگیرم.

صاحب‌خبر -

سهیلا منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون ووشو و انتخاب مجدد امیر صدیقی اظهار داشت: ابتدا به صدیقی تبریک می‌گویم.  رزومه مدیریتی او در چهار سال گذشته خیلی خوب بود و برای اولین بار و در تاریخ ووشو بانوان ما توانستیم چینی‌ها را شکست بدهیم. به عنوان نماینده ورزشکاران فدراسیون ووشو اعتقاد دارم با انتخاب مربیان خوب و اردوهای تمرینی مناسب ووشو ما توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم.

ملی‌پوش ووشو ایران تصریح کرد: در بازی‌های بریکس به عنوان آخرین رویدادی که در بخش بانوان حضور داشتیم، دو نفر موفق به شکست چینی‌ها شدند و حق شهربانو نیز برد بود. بعد از برد الهه در مقابل چینی‌ها و بعد شهربانو در گذشته، من نیز توانستم چینی‌ها را در بریکس ببرم. همه این اتفاقات به خاطر مدیریت خوب صدیقی است و از انتخاب مجدد او خیلی خوشحال شدم. امیدوارم همین روند در چهار ساله دوم مدیریت صدیقی نیز ادامه داشته باشیم تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا نتایج خوبی کسب کنیم.




وی در خصوص کسب مدال طلای بازی‌های بریکس گفت: در گذشته در وزن 75 کیلوگرم بازی می‌کردم و چون وزن اعزامی به بازی‌های آسیایی 60 کیلوگرم است، وزن خود را پایین آوردم و در این وزن رقابت خواهم کرد. در بازی‌های بریکس در یک وزن بالاتر و در وزن 65 کیلوگرم موفق شدم قهرمان وزن 60 کیلوگرم دنیا از چین را شکست بدهم. ما همیشه به چینی‌ها می‌باختیم و ترس و استرس در وجودمان بود، اما در این مسابقات الهه اعتقاد داشت که اگر قصد مدال بازی‌های آسیایی را داریم باید از حالا ترس را در وجود رقبا بیاندازم.

منصوریان عنوان کرد: وقتی می‌خواستم وارد زمین شوم، الهه گفت 2 دقیقه تا مدال طلای فاصله دارم و این تلنگر در ذهن من ماند تا برای مدال طلا بجنگم. مدیریت و مربیگری الهه خیلی خوب در بریکس جواب داد. در بخش بانوان ما  دو نفر موفق به کسب مدال طلا شدیم و شهربانو نیز جوری بازیکن چین را کتک زد که برای او شمارش را انجام دادند، اما به خاطر یک اشتباه رو به عقب حرکت کرد و از سکوی پایین افتاد و مدال طلا را از دست داد. انشالله در قهرمانی آسیا ماکائو هر دو نفر ما با شکست چینی‌ها قهرمان شویم.

وی در خصوص قانون فدراسیون جهانی ووشو که مانع حضور شهربانو منصوریان در بازی‌های آسیایی خواهد شد، گفت: طبق قانون فدراسیون جهانی سن فعالیت قهرمانی تا 40 سالگی است. اگر این قانون تغییر کند شهربانو به جرات چینی‌ها را شکست می‌دهد. در بریکس شهربانو بازیکن چینی را کتک زد. به گونه‌ای که بازیکن چینی قصد حضور در ادامه مسابقه را نداشت و مربی او سرش داد زد. باید از شهربانو خیلی چیزها یاد بگیریم و جدا از اینکه خواهر من است به عنوان روحیه برای کل تیم است.

ملی‌پوش ووش بانوان در خصوص اینکه با سرمربیگری الهه منصوریان شاید شائبه حمایت او از خواهرانش مطرح شود، گفت: اتفاقاً برعکس شده است. سختی‌گیری الهه از زمان انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی بیشتر شده است و کوچکترین اشتباهم بزرگترین خواهد بود و اصلاً به هیچ عنوان تعارف ندارد. از لحاظ فنی نیز با توجه به حضور در کمپ‌های چین تمام تمرینات چینی‌ها را به ما می‌دهد و نتیجه‌اش قویتر ظاهر شدن ما برای اولین بار از چینی‌ها در بریکس بود.

منصوریان در پایان گفت: بعد از مسابقات بریکس  سرمربی چینی با من صحبت کرد و اعتقاد داشت ما برای اولین بار متفاوت ظاهر شدیم. با حضور الهه در تیم ملی از همین جا قول مدال طلای بازی‌های آسیایی را می‌دهم و مطمئن هر کسی دیگری نیز انتخاب شود عملکرد موفق در ناگویا خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما