شناسهٔ خبر: 67607739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

واکنش فعالان سیاسی به انتشار اخبار ضدو نقیض درباره معرفی وزیران دولت پزشکیان

کاسبی پست و مقام

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه اسبق هم درباره کابینه دولت چهاردهم گفت: توجه به شایسته سالاری که ابزار مهم یک دولت موفق است ضرورت دارد، چرا که اگر کارها به افراد شایسته و دارای تجربه کافی، دارای فهم و استنباط درست از کار وگذار شود،این افراد امور را پیش می برند و شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -
روزنو :

کاسبی پست و مقام

در حالیکه از دو روز گذشته شنیده‌هایی وجود داشت مبنی بر تشکیل کمیته‌های شش‌گانه برای انتخاب وزرا و کابینه مسعود پزشکیان اما دیروزاز سوی فعالان ستاد پزشکیان و نزدیکان به او تکذیب شد. روز دوشنبه نقل شده بودکه بر اساس شنیده‌ها یک شورای ویژه  ۹‌نفره از کارشناسان معتمد رئیس‌جمهور منتخب در ساختمان قرمز ریاست جمهوری تشکیل شده است که کار ویژه‌اش انتخاب کابینه و معرفی آنان به رئیس جمهور منتخب است.این‌گونه عنوان شد که این کمیته کارشناسان قرار است برای هر پست ارشد دولتی(کابینه و معاونان رئیس جمهور) 5گزینه را به رئیس‌جمهور معرفی کند. در این گمانه دوشرط جالب‌پزشکیان برای نامزدهای وزارتخانه‌ها و پست‌های ارشد دولتی این است که اولا  این افراد بدون سابقه وزارت باشند و معدل سنی آنان هم زیر 55 سال باشد. با این‌حال شنیده ها حاکی است تنها موردی که تا حدود زیادی قطغی شده “عباس عراقچی” برای وزارت امور خارجه و “طیب‌نیا” وزیر اقتصاد و رئیس شورای هماهنگی اقتصادی است. همچنین زمزمه هایی از  انتصاب آقایان محمدرضا عارف و محمد شریعتمداری برای معاونت اولی رئیس جمهور نیز به گوش می رسد.در همین حال “محمدجواد آذری جهرمی” عضو ستاد “مسعود پزشکیان” سه‌شنبه(دیروز) در واکنش به این اخباراعلام کرد: از دیروز اخباری توسط برخی چهره‌های شناخته شده رسانه‌ای درباره ترکیب شوراهایی مثل شورای سیاستگذاری دولت چهاردهم یا شورای انتصابات، دست به دست می‌چرخد. همه فیک است و روال شفاف و مدل علمی و به‌روز انتخاب وزرا توسط رئیس جمهور منتخب بزودی اعلام خواهد شد .محمدجواد آذری جهرمی عضو ستاد مسعود پزشکیان در مطلبی با عنوان «کاسبی پست» با بیان اینکه اما چرا این اخبار دست به دست می‌شود؟ نوشت:عده‌ای از شوق خدمت! حاضرند هر وعده ای به هر کسی بدهند تا مثلا وزیر شوند. عده‌ای هم طالب این وعده‌هایند. امروز روز کاسبی آنهاست. لذا با خبرسازی این بازار مکاره فاسد شکل می‌گیرد.آجر و ملات این فساد نباشیم!»
توصیه ویژه سخنگوی دولت اصلاحات
“عبدالله رمضان‌زاده” هم در توئیتی نوشت: قبول کنیم پیرمردهایی مثل من، که هریک در دولت‌های گذشته نقشی داشته‌ایم، در وضع نابسامان کنونی کشور قاصر یا مقصر بوده‌ایم.


او در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد:پس اکنون دور و‌ بر پزشکیان را شلوغ نکنیم و بگذاریم خود او، با نسلی جدید از جوانان و زنان امید را در دل مردم، برای سامان امور، زنده نگه‌ دارد.
حمایت از «سخن جدی» سخنگوی دولت اصلاحات
مشاور “حسن روحانی” هم به توئیت عبدالله رمضان زاده درباره دور و بری‌های پزشکیان واکنش نشان داد. در پی سخنان رمضان‌زاده نوشت، این سخن جدی از یک آدم جدی را جدی بگیرید.


شایسته‌سالاری به جای انتخاب جناحی
علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه اسبق هم درباره کابینه دولت چهاردهم گفت: توجه به شایسته سالاری که ابزار مهم یک دولت موفق است ضرورت دارد، چرا که اگر کارها به افراد شایسته و دارای تجربه کافی، دارای فهم و استنباط درست از کار وگذار شود،این افراد امور را پیش می برند و شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود.
صالحی در گفت‌وگو با تابناک با اشاره به نحوه انتصاب‌ها در دولت چهاردهم گفت: طبق صحبت‌های آقای پزشکیان و شناختی که از ایشان دارم، اساس تشکیل کابینه دولت را بر شایسته سالاری گذاشتند و افراد با آرای گوناگون سیاسی در کابینه ایشان وجود خواهد داشت. و ایشان کارگروه هایی را برای تعیین اعضای کابینه دولت تشکیل داده‌اند.
وزیر امور خارجه اسبق گفت: در نتیجه ایشان اصلح‌ترین‌ها را انتخاب می‌کنند و فرقه‌ای و جناحی عمل نخواهند کرد. البته ممکن است این کابینه آرمانی نباشد که باید از فیلتر مجلس عبور کند حتی در دولت شهید رئیسی که هم‌سو با مجلس بود، چند وزیر به دلیل عملکرد ضعیفشان استیضاح شدند.وی در پاسخ به این سوال که آیا به شما مسئولیتی در کابینه پیشنهاد شده است،گفت: تا این لحظه پیشنهادی نبوده است. ،ما افراد واجد شرایط و آماده به خدمت فراوانی داریم اما اگر بخواهند از تجربیات بنده استفاده کنند با کمال میل استقبال خواهم کرد.وزیر امور خارجه پیشین در خصوص اینکه بعضی ها می‌گویند دولت پزشکیان مستعجل خواهد بود گفت: این پیش داوری‌ها یک نوع بداخلاقی است که امید مردم را زایل می‌کند. علی‌رغم اختلافات سیاسی که در کشور وجود دارد باید بدانیم که همه ما اعضای یک خانواده‌ایم. در قرآن کریم خدای متعال خطاب می‌کند که مومنین به کمک یکدیگر بیایند.


صالحی در پایان تاکید کرد: نباید با این پیش داوری ها دل ملت را خالی کرد.

نظر شما