شناسهٔ خبر: 67607151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مذاکره با سه گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال/«لی» انتخاب خوبی است مذاکره با سه گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال/«لی» انتخاب خوبی است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال با عملکرد ضعیفی که از خود نشان داد در جایگاه پانزدهم رنکینگ جهانی قرار گرفت. پیش از برگزاری این مسابقات هدایت تیم ملی والیبال ایران به مربی گمنام برزیلی- فرانسوی رسید، اما عملکرد ضعیف او در میانه مسابقات و هفت شکست متوالی

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال با عملکرد ضعیفی که از خود نشان داد در جایگاه پانزدهم رنکینگ جهانی قرار گرفت. پیش از برگزاری این مسابقات هدایت تیم ملی والیبال ایران به مربی گمنام برزیلی- فرانسوی رسید، اما عملکرد ضعیف او در میانه مسابقات و هفت شکست متوالی سبب شد تقوی رئیس جوان فدراسیون والیبال «موریس موتا پائز» را از هدایت تیم ملی والیبال ایران برکنار کند.

پس از برکناری این مربی هدایت تیم ملی به دستیار اول او پیمان اکبری رسید؛ اگرچه تیم ملی با این مربی به دو پیروزی مقابل هلند و آمریکا رسید اما در دو هفته پایانی هم شکست خورد و تیم ملی والیبال ایران از ۱۲ بازی لیگ ملت‌ها ۱۰ شکست و دو پیروزی در کارنامه خود ثبت کرد. تقوی رئیس فدراسیون والیبال بلافاصله پس از عملکرد ضعیف تیم ملی وعده جذب مربی طراز اول برای تیم ملی والیبال مردان داد.

تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت مذاکراتش با سرمربیان خارجی برای هدایت تیم ملی والیبال مردان گفت: به سه مربی بزرگ دنیا پیام فرستادیم، دو تا از این مربیان پاسخ دادند و با آن‌ها وارد مذاکره شدیم. یکی از این مربیان هنوز به ما پاسخ نداده و منتظر جواب او هم هستیم. خدا را شکر تا به الان روند مذاکرات خوب بوده و خیلی امیدوارم که به زودی با این مربیان به نتیجه برسیم. هر چند که خیلی از مربیان خوب دنیا الان در المپیک هستند و قاعدتاً تا بعد از المپیک به دلیل مسائل حرفه‌ای نمی‌توانیم خیلی از موضوعات را علنی کنیم. اما از همینجا یک قول به مردم می‌دهم که اجازه نمی‌دهم مثل خیلی از مواقع انتخاب سرمربی به پایان سال موکول شود، قطعاً در کوتاه‌ترین زمان بعد از المپیک قرارداد را عقد و اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین به تازگی هدایت تیم ملی والیبال بانوان هم به یک سرمربی کره‌ای سپرده که در مورد انتخاب «لی دو هی» گفت: یکی از معضلات جدی ما انتخاب سرمربی برای تیم ملی والیبال بانوان است، چون معمولاً مربیان خوب دنیا برای تیم‌های بانوان، آقایان هستند و ما برای پیدا کردن مربی خوب برای تیم ملی والیبال بانوان با محدودیت روبه‌رو هستیم. البته با برخی از مربیان خانم مذاکره کردیم اما نتوانستیم نسبت به شرایط موجود آن‌ها را اقناع کنیم. بنابراین از این بابت هم کمی دچار مشکل بودیم. اما با ادامه رایزنی‌ها به این گزینه رسیدیم.

وی ادامه داد: کره جنوبی یکی از نامداران آسیاست و به دنبال این بودیم که از آسیای شرقی یک مربی انتخاب کنیم، با توجه به درنظر گرفتن همه این جوانب از جمله مسائل فنی، سوابق بازیکنی، کار فنی و همچنین مسائل اقتصادی به این گزینه رسیدیم. با خانم «لی» از بعد از عید مذاکره را آغاز کردیم و یکی از اتفاقات خوبی هم که افتاد این بود که قرارداد این سرمربی را به توافقی که با فدراسیون جهانی داشتیم وصل کردیم. این توافق مبنی بر این بود که مبلغ قرارداد این مربی از سوی FIVB با هدف طرح توسعه فدراسیون جهانی والیبال پرداخت شود.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: خوشبختانه فدراسیون جهانی هم با این موضوع موافقت کرد و عملاً حضور خانم «لی» بار مالی برای فدراسیون به غیر از هزینه رفت و آمد و اقامت او ندارد. قرارداد ما با این سرمربی طولانی مدت نیست، او باید به ایران بیاید و عملکردش را ببینیم. پس از آن بررسی می‌کنیم که آیا نتیجه دلخواه را در عرصه عملیاتی و میدانی کسب کردیم یا خیر و آن وقت در مورد ادامه همکاری با او تصمیم خواهیم گرفت.

تقوی گفت: یکی از مسائلی که با آن مواجه بودیم و با خانم «لی» هم صحبت جدی داشتیم این بود که سرمربی تیم ملی بزرگسالان بانوان باید به همه رده‌های سنی بانوان نظارت داشته باشد و به آن‌ها برنامه بدهد. این موضوع در مورد آقایان هم مدنظر ماست. بازیکنی که از تیم زیر ۱۶ سال به تیم ملی جوانان و بعد از آن به تیم ملی بزرگسالان می‌رسد نباید با یک فضای فنی جدید مواجه شود. باید بازیکنان از زیر ۱۶ سال تا رده بزرگسال با یک روش و یک سیاست تمرینات خود را پیگیری کنند. کارهای تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان باید مورد بررسی قرار بگیرد تا زمانی که بازیکنان به رده بزرگسالان رسیدند دیگر مشکل عدم هماهنگی با یکدیگر نداشته باشند.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: خانم «لی» اواخر تیرماه به ایران می‌آید و کار را شروع خواهد کرد. ما هم امسال دو رویداد برای تیم ملی بزرگسالان در نظر گرفته‌ایم. تیم ملی بزرگسالان بانوان باید در رویدادهای بین‌المللی بیشتری شرکت کند تا به خودباوری برسد. امسال هم با رویکرد جوان‌گرایی در دو رویداد شرکت خواهد کرد تا بتوانیم این تیم را برای آینده آماده کنیم.

مذاکره با سه گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال/«لی» انتخاب خوبی است

تقوی در پاسخ به این سوال که کره‌ای‌ها چند سالی است که دست به دامن مربیان خارجی مرد شدند و والیبال آنان در هر دو بخش مردان و زنان از قافله پیشتازان در آسیا فاصله گرفته‌اند، این نگرانی وجود دارد که انتخاب این سرمربی هم مانند دو پروژه شکست خورده جذب مربی خارجی بانوان شود، گفت: تا زمانی که کار فنی شروع نشود نمی‌دانیم چه اتفاقاتی رقم می‌خورد. اما موضوعی که حائز اهمیت است اینکه کره در جایگاه چندم آسیا بود که به سراغ مربیان بالاتر از خودش رفت؟! ما الان چندم آسیا هستیم و آیا کره از نظر رنکینگی از ما بالاتر هست یا خیر؟!

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: من این موضوع را می‌پذیریم که ما به یک مربی طراز اول نیاز داریم، اما پیدا کردن یک مربی طراز اول دنیا در بخش بانوان کار خیلی سختی است، چون معمولاً آقایان برای هدایت تیم‌های بانوان انتخاب می‌شوند و کره هم از این قاعده مستثنی نیست. اما این خانم به عنوان کمک مربی تیم ملی بزرگسالان تجربه سومی آسیا را در کارنامه خود دارد. در حالی که ما در بخش بانوان هیچ زمانی جز پنچ تیم آسیا نبودیم.

وی ادامه داد: بنابراین برای ما اهمیت دارد مربی که جذب تیم ملی می‌شود، تجربه حضور در مرحله رده بندی، فینال را داشته باشد. ما نمی‌گویم خانم «لی» جز بهترین مربیانی است که وجود دارد اما جز بهترین نفراتی بود که ما توانستیم با او رایزنی کنیم. این هم نهایت آمال و آروزهای ما برای بخش بانوان نیست. یکی از اهدافم در فدراسیون توسعه والیبال بانوان و ساحلی مردان در چهار سال آینده است و برنامه‌های ویژه‌ای برای این دو تیم داریم. هدف اصلی ارتقای جایگاه فعلی این دو تیم است و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

تقوی گفت: در این چند سال هم در بخش بانوان کار کردیم اما متأسفانه نتیجه نگرفتیم و شاید یکی از دلایل آن بحث مربی بانوان باشد. اما از الان نمی‌توانیم در رابطه با عملکرد فنی این مربی صحبت کنیم، باید اجازه بدهیم او به ایران بیاید و عملکردش را بررسی کنیم. قطعاً در کنار او از دستیاران ایرانی هم استفاده خواهیم کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در بخش بانوان باشیم.

منبع: mehrnews-6162584

برچسب‌ها:

نظر شما