شناسهٔ خبر: 67606710 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

افزایش ۲۸ درصدی صادرات خودرو‌های سواری چین

عصر خودرو- صادرات خودرو‌های سواری چین در ماه ژوئن ۲۸ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایبنا، اطلاعات منتشر شده توسط انجمن خودرو‌های مسافری چین دیروز نشان داد که صادرات خودرو‌های سواری چین در ژوئن گذشته به 378000 دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته و نسبت به ماه قبل ثابت مانده است.

داده‌های این انجمن که توسط خبرگزاری چینی "شین هوا" گزارش شده است، بیان می‌کند که با احیای بازار آمریکای جنوبی، صادرات خودرو‌های برند چینی در ژوئن گذشته به 325000 دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشت، در حالی که صادرات خودرو‌های لوکس تولید شده توسط سرمایه گذاری مشترک چینی و سرمایه گذاری خارجی به 54000 دستگاه رسیده است که 12 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که صادرات خودرو‌های انرژی نو از چین در ماه ژوئن به 80000 دستگاه رسیده است که نسبت به سال قبل 12.3 درصد افزایش داشته است.

در نیمه اول سال جاری، صادرات خودرو‌های انرژی نو به 586 هزار دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته 21.2 درصد افزایش داشت.

داده‌های انجمن چین، که تمامی تولیدکنندگان خودرو‌های سواری داخلی را پوشش می‌دهد، نشان می‌دهد که در نیمه اول سال جاری، فروش خرده‌فروشی خودرو‌های سواری بیش از 9.84 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته 3.3 درصد افزایش داشته است.

نظر شما