شناسهٔ خبر: 67606468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

گردشگری صنعتی، ظرفیتی رو به رشد در مسیر توسعه پایدار در استان مرکزی است

منیرالسادات جان بزرگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: نشست بررسی راهکارهای توسعه گردشگری صنعتی استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی روز چهارشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۳ باتاکید بر اینکه کارگروه گردشگری صنعتی به زودی تشکیل خواهد شد، گفت: استان مرکزی، دومین استان در بخش صنایع مادر و چهارمین قطب صنعتی کشور است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه نشست تخصصی راهکارهای توسعه گردشگری صنعتی با هدف بررسی راهکارهای توسعه گردشگری صنعتی  برگزار شده است، افزود: در این نشست به بحث و بررسی و تبادل نظر و ارائه راهکارهای پیشنهادی در این زمینه پرداخته شد.

مرادی نراقی ادامه داد: استان مرکزی در تمام زمینه‌های گردشگری صنعتی از ظرفیت بالایی برخوردار است شهرک‌های صنعتی متعدد، پالایشگاه، پتروشیمی و همچنین تنوع کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید محصولات خوراکی از این نمونه‌اند.

او تصریح کرد: این در شرایطی است که موضوع رونق صنعت گردشگری به یاری دیگر صنایع موجود، تاکنون چندان در کانون توجه فعالان این حوزه نبوده است، امری که قوت بخشیدن به آن پیش از هر چیز نیازمند شناسایی بازارهای هدف داخلی و خارجی و پس از آن برنامه‌ریزی در راستای برگزاری تورهای تخصصی با هدف دستیابی به بازدیدی هدفمند، موثر و درآمدزاست و البته پیش‌شرط دستیابی به این مهم آشنا و متقاعد کردن صاحبان صنایع گوناگون برای برگزاری تورهای صنعتی و منافعی است که عاید شهرمان و البته صاحبان این صنایع می‌شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه در گردشگری صنعتی جدا از جنبه‌های آموزشی و مطالعات شغلی و حرفه‌ای، این شاخه از گردشگری برای علاقه‌مندان به کسب تجربه‌های تکرارنشدنی منجر شود، گفت: تجربه حضور در معادن، بازدید از میدان‌های نفتی، پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی، کارخانه‌های خودروسازی، فولادسازی، نیروگاه‌های تولید برق و همین‌طور سدها و کارخانه‌های تولید محصولات غذایی از نمونه‌های مثال‌زدنی در این رابطه هستند.

مرادی نراقی افزود: آنچه ضروری به نظر می‌رسد تعریف بسته‌های سفرهای صنعتی هدفمند برای جذب عموم گردشگران داخلی یا بین‌المللی علاقه‌مند به بازدید از این واحدهاست و دستیابی به این مهم جز با برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق صنعتی و در نهایت اطلاع‌رسانی ممکن نخواهد بود و این ها همه آن چیزی است که در راستای رونق بخشیدن به این صنعت بایستی بررسی شود.
 

انتهای پیام/

نظر شما