شناسهٔ خبر: 67605936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فرماندهی مرکزی آمریکا: پهپاد حوثی‌ها را در داخل یمن منهدم کردیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا امروز(چهارشنبه)اعلام کرد که یک پهپاد انصارالله را در منطقه تحت کنترل آنها در داخل یمن منهدم کرده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا موفق شدند یک پهپاد حوثی را در منطقه تحت کنترل خود در داخل یمن منهدم کنند».

این بیانیه می افزاید: «مشخص شده است که این پهپاد تهدیدی قریب الوقوع برای ایالات متحده، نیروهای ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه است و این اقدامات برای حفاظت از آزادی دریانوردی و حفاظت و امنیت آب‌های بین المللی انجام می‌شود».

در مقابل نیز جنبش انصارالله یمن شامگاه سه شنبه از اجرای سه عملیات نظامی علیه کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در دریای عرب و خلیج عدن خبر داد.

شایان ذکر است که در نوامبر گذشته، انصارالله در واکنش به جنگ اسرائیل علیه نوار غزه که منجر به تشدید تنش در بحرین سرخ و عربی و خلیج فارس شد، حملات خود را به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن آغاز کرد.

در پاسخ به این امر، در 12 ژانویه، پیش از اینکه جنبش هدف‌گیری‌های خود را گسترش دهد، در 12 ژانویه، ایالات متحده و انگلیس حملات گسترده‌ای را به پایگاه‌های “انصارالله” در چندین شهر یمن در پس زمینه حملات این جنبش در بحرین سرخ و عربی آغاز کردند.

در 10 اکتبر، جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که در صورت مداخله نظامی مستقیم ایالات متحده در درگیری فلسطین و اسرائیل در غزه، از گروه‌های فلسطینی در مقابله با ارتش اسرائیل در نوار غزه با حملات موشکی و گزینه‌های نظامی دیگر حمایت خواهد کرد.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما