شناسهٔ خبر: 67605552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

واشنگتن: ایران دنبال حمایت مالی از معترضان آمریکایی است

رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا که مسئول جامعه اطلاعاتی این کشور محسوب می‌شود در بیانیه‌ای درباره آنچه افزایش تلاش‌های ایران برای تضعیف اعتماد به «نهادهای دموکراتیک» ایالات متحده خوانده شده هشدار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «آوریل هاینس» در این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته «هوشیار» باشند. در این بیانیه آمده است: «ایران در زمینه تلاش‌ها برای نفوذ خارجی به نحو فزاینده‌ای ستیزه‌جویانه عمل می‌کند و در تلاش برای ایجاد اختلاف و تضعیف اعتماد به نهادهای دموکراتیک ما است».

وی در این بیانیه مدعی شده «کنشگران حکومت ایران» در هفته‌های گذشته به دنبال بهره‌برداری از تظاهرات‌ها در آمریکا علیه جنگ در غزه بوده‌اند.

او همچنین مدعی شده است: «شاهد بوده‌ایم عده‌ای از کنشگران مرتبط با حکومت ایران که خودشان را فعالان فضای مجازی جا زده‌اند به دنبال تحریک به تظاهرات و حتی ارائه حمایت‌های مالی از تظاهرات‌کنندگان بوده‌اند».

هاینس از آمریکایی‌ها خواسته هنگام فعالیت در فضای مجازی «هوشیار» باشند چرا که ممکن است به صورت ناخواسته وارد تعامل با «عوامل خارجی» شوند.

این مقام آمریکایی ادعا کرده است: «آمریکایی‌هایی که در این کارزار ایران هدف قرار می‌گیرند ممکن است آگاه نباشند که در حال تعامل با یک دولت خارجی یا دریافت حمایت از آن هستند».

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما