شناسهٔ خبر: 67605297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

دومین سوگواره تعزیه‌خوانی تویسرکان همدان برگزار می‌شود

احمد رجبی راغب

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از برگزاری دومین سوگواره تعزیه خوانی در شهرستان تویسرکان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، اسحاق ترکاشوند با تاکید بر اینکه تعزیه به عنوان یکی از مواریث فرهنگی ناملموس ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسیده و در عین حال به عنوان هنر نمایش مذهبی قدیمی ما نیز محسوب می‌شود، گفت: در راستای پاسداشت این میراث‌فرهنگی ناملموس و در راستای احیای هنر نمایشی تعزیه‌خوانی، بیش از ۱۰‌مجلس تعزیه با مشارکت گروه‌های تعزیه‌خوانی از سراسر شهرستان در دهه دوم‌محرم و بمدت ۵ شب در محوطه آرامگاه حیقوق نبی(ع) برپا خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان افزود:  این سوگواره با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کتابخانه‌های عمومی، شهرداری، کانون تعزیه‌خوانی، موسسه فرهنگی-گردشگری آوای رضی و با حمایت فرمانداری شهرستان تویسرکان برگزار خواهد شد.

ترکاشوند ادامه داد: در کنار این سوگواره برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی برگزار خواهد شد و در پایان افراد برتر در شاخه‌های مختلف تعزیه‌خوانی بصورت رایگان در ایام اربعین به کربلا اعزام و در جوار حرم‌ امام حسین (ع) مجلس تعزیه‌خوانی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما