شناسهٔ خبر: 67604330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان اعلام کرد؛

اختصاص ۳ میلیارد تومان برای بند خاکی روستای کهنه فرود

قوچان - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان گفت: برای احداث پروژه بند خاکی روستای کهنه فرود بخش قوچان عتیق ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیر زمانی مقدم اظهار کرد: در این شهرستان نزدیک به ۱۷ بند خاکی آماده وجود دارد که میزان بندهای خاکی در طول ۴۰ سال گذشته قریب به ۱۱ بند بوده است اما تنها طی سه سال فعالیت‌های دولت سیزدهم ۸ بند خاکی احداث شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان ادامه داد: قبل از دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در کل شهرستان نزدیک به ۶۰ هزار هکتار مطالعه صورت گرفت اما تنها در سال گذشته نزدیک به ۲۰ هزار هکتار قرارداد مطالعه بسته‌شده است یعنی سیر صعودی و جهش در این دوره وجود دارد.

وی بابیان اینکه سال ۱۴۰۱ برابر شش شهرستان خراسان رضوی اعتبار آبخیزداری برای قوچان جذب شد و هم‌زمان ۵ بند خاکی با جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار ایجادشده است، گفت: رئیس‌جمهور شهید حمایت ویژه‌ای از سازمان جنگل‌ها و مراتع داشت و امروز مردم می‌توانند ثمره اقدامات دولت سیزدهم را در روستاها ببینند.

زمانی مقدم با اشاره به اینکه برای پروژه کهنه فرود ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده که ۱.۵ میلیارد تمان آن تخصیص و پیمانکار باید پروژه را اجرا کند، افزود: برای بند روستاهای قره شاهوردی، شهر مزرج و خمارتاش نیز مجموعاً با ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان احداث پروژه صورت گرفته است.

نظر شما