شناسهٔ خبر: 67604167 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با ایام محرم؛

نمایشگاه «ماه تشنه» در موزه کانون پرورش فکری برپا می‌شود

زینب رازدشت تازکند

به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) نمایشگاه «ماه تشنه» در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپامی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «ماه تشنه» به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به سیر تصویرگری کتاب کودک و نوجوان با داستان‌هایی درباره‌ی وقایع عاشورا در طول سال‌های فعالیت کانون پرورش فکری پرداخته است.

آثار بر اساس تاریخ خلق اثر و با توجه به سیر تصویرگری کتاب‌های مذهبی در دهه‌های مختلف و از هنرمندان پیشکسوت تا هنرمندان جوان انتخاب و به نمایش در آمده و به نوعی نگاهی تحلیلی به موضوع دارد.

نمایشگاه «ماه تشنه» ۵۰ اثر از هنرمندانی چون پرویز اقبالی، سعید رزاقی، پرویز حاصلی، عبدالله حاجیوند، سیدکمال طباطبایی، مریم حسن‌نژاد، بنفشه احمدزاده و علی خدایی را مربوط به کتاب‌های کانون با نام‌های «یک اسب و دو سوار»، «نگاهی به سرخی آتش»، «آن شب آن سردار»، «جدایی»، «فصل خون مهتاب»، «آسمان خون گریه کن»، «پدر، عشق، پسر» و… به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۸ تا ۱۶ برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون، موزه ملی هنر و ادبیات کودک مراجعه کنند.

موزه ملی هنر و ادبیات کودک و نوجوان زیر مجموعه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

نظر شما