شناسهٔ خبر: 67603902 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سهام عدالتی ها چشم انتظار واریز سود | سود سهام عدالت تا پایان تیر واریز می شود؟

بنابر گفته مسئولان، تاکنون سه شرکت سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ خود را پرداخت نکرده‌اند و سازمان بورس پیگیر دریافت این سود است.

صاحب‌خبر -

۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در رسانه ملی اظهار امیدواری کرد که خردادماه سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت واریز خواهد شد؛ سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها که مرحله نخست آن آذرماه سال گذشته پرداخت شد و مرحله دوم واریز آن هم ۲۴ اسفندماه بود. اما خردادماه به اتمام رسید و خبری از واریز سود سهام عدالت تاکنون نیست!

عدم واریز سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت که برخی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با آن گلایه‌هایی داشتند به طور مثال خانم قاسمی گفت: اگر بنا نبود سود واریز شود چرا زمان خردادماه اعلام شد؟ علت عدم واریز سود سهام عدالت چیست؟ متخلفان آیا مجازات خواهند شد؟

سادات دیگر مخاطب باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرکت‌ها بر اساس قانون تجارت تاکنون باید سود سهام عدالت را واریز می‌کردند اگر این موضوع تا الان عملیاتی نشده است یعنی یک تخلف آشکار رخ داده که باید با متخلفان آن برخورد جدی شود.

همچنین در ادامه عسگری دیگر مخاطب ما بیان کرد: این که سود سهام عدالت پرداخت نمی‌شود به شکل واضح یعنی حق حدود نیم میلیون ایرانی ضایع شده است سازمان بورس به عنوان متولی بازار باید برخورد لازم را با متخلفان داشته باشد در غیر این صورت سال‌های دیگر هم این موضوع به شکل دومینو ادامه دار خواهد شد.

۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول نشده است

به تازگی باشگاه خبرنگاران جوان هم برای پیگیری آخرین جزئیات از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت به سراغ ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار رفت و او به ما گفت: متاسفانه تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت عملکرد مالی مربوط به سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها وصول نشده است و اگر بتوانیم این سود را وصول کنیم با مجوز شورای عالی بورس تسویه سود سهام عدالت را خواهیم داشت.

در ادامه این مقام مسئول بیان کرد: به محض وصول باقی مانده سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی بورس این سود را برای مشمولان واریز خواهیم کرد، اما متاسفانه تاکنون زمان دقیق وصول این سود مشخص نیست.

این تاخیر بنابر گفته مسئولان به سبب عدم وصول سود سهام عدالت ناشی از بدعهدی برخی از شرکت‌هاست! شرکت‌هایی که پیش از این سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص آنها اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند. شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

سه شرکت سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند

اما حالا تعداد شرکت‌های بدعهد کاهش داشته به طوری که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون سه شرکت سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ خود را پرداخت نکرده اند و سازمان بورس پیگیر دریافت این سود است.

جهت واریز سود سهام عدالت با سهامداران تماسی گرفته نخواهد شد

همواره عدم تسویه سود سهام عدالت و چشم انتظاری سهامداران فرصت مناسبی را برای سودجویان فراهم می‌کند که در همین راستا مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سهامداران توجه داشته باشند سود سهام عدالت تنها به شماره شبای ثبت شده افراد در سامانه سجام واریز خواهد شد همچنین برای واریز سود سهام عدالت نیازی به کلیک بر روی هیچ لینکی نخواهد بود و با هیچ یک از سهامداران تماسی گرفته نخواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: سهامداران هوشیاری کافی را داشته باشند و اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت را تنها از خبرگزاری‌های رسمی و رسانه ملی پیگیری کنند تا خدایی نکرده در دام سود سودجویان گرفتار نشوند.

حالا باید منتظر ماند و دید واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت سرانجام محقق خواهد شد و آیا با شرکت‌هایی که در این زمینه بدعهدی کردند برخوردی می‌شود؟/ باشگاه خبرنگاران 

 

نظر شما