شناسهٔ خبر: 67603683 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صدور ۱۲۹۵ گواهی تمکن مالی الکترونیک از ابتدای سال + مزایا

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد از ابتدای سال جاری تا پایان هفته دوم تیر ماه ۱۲۹۵ گواهی تمکن مالی الکترونیک صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از ابتدای امسال تا پایان هفته دوم تیر ماه، 1295 گواهی تمکن مالی الکترونیک صادر شده که شامل 1172 درخواست «تعداد صورت وضعیت دارایی» و  123 درخواست «تعداد گواهی خلاصه معاملات» می‌شود.

مزیت‌ها

بر پایه این گزارش، صدور گواهی تمکن مالی برای «دریافت خدمات کنسولی جهت اقامت در سایر کشورها و اثبات توان مالی دانشجویان برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های بین‌المللی» از جمله مزیت‌های الکترونیکی شدن این خدمت است.

روش دریافت گواهی تمکن مالی

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سهامداران سجامی شده می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (سامانه DDN)، به آدرس ddn.csdiran.ir «بخش میز خدمت الکترونیک»، با انتخاب نوع گواهی مورد نیاز خود، درخواست خود را ثبت کرده و نسخه الکترونیکی و مورد تایید صورت وضعیت دارایی خود را دریافت کنند.

افزون بر این، با توجه به این که درخواست در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه(DDN) ثبت می‌شود، نیازمند ارائه هیچ مدرکی نیست و شخص می‌تواند نامه صورت وضعیت دارایی را برای یک تاریخ مشخص در گذشته، درخواست کند.

همچنین تعیین بازه زمانی خلاصه گردش معاملات، انتخابی و به انتخاب شخص است. مبلغ قید شده در صورت وضعیت دارایی شامل ارزش کلیه سهام متعلق به شخص، با کسر سهام وثیقه یا سهام مسدود(فریز) شده شخص است.

همچنین، در صورتی که متقاضیان از وثیقه یا مسدود بودن سهام خود یا دلایل آن اطلاع نداشته باشند، می‌توانند از طریق کارگزار ناظر خود استعلام و اقدام به رفع آن کنند. برای صدور صورت وضعیت دارایی، حداقل دارایی اشخاص در نظر گرفته نمی‌شود.

 با توجه به آنکه در حال حاضر اپراتور صحت نام انگلیسی اظهار شده توسط متقاضی را بررسی و تایید می‌کند، صدور نامه تمکن مالی حداقل یک روز کاری زمان می‌برد و اشخاص می‌توانند نسخه الکترونیکی آن را در قالب فایل PDF دریافت و درصورت تمایل و نیاز پرینت بگیرند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما