شناسهٔ خبر: 67603180 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تحلیلی درباره ارسال پیام پزشکیان به سید حسن نصرالله

کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ارسال پیام دکتر پزشکیان به سید حسن نصرالله نکاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

 حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ارسال پیام دکتر پزشکیان به سید حسن نصرالله بیان کرد: پیام رئیس جمهور منتخب ایران به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان همه گمانه زنی‌های غلط مربوط و تحلیل‌های رسانه‌های غربی را نقش بر آب کرد. آقای پزشکیان ثابت کرد که درباره مساله محور مقاومت هیچ تعارفی با قدرت‌های منطقه و فرا منطقه‌ای ندارد و همان مسیری را دنبال میکند که پیشتر شهید رئیسی رئیس جمهور کشورمان ادامه داده بود. مساله محور مقاومت و جنبش‌های مبارز منطقه‌ای بخشی از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران است و هر رئیس جمهوری با هر دیدگاهی نمیتواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. آقای پزشکیان با هوشمندی بالا پاسخ روشنی به دروغ پردازی‌های دشمنان دادند و ثابت کردند که درمسیر تقویت محور مقاومت گام برمیدارند.

وی ادامه داد: از همان زمان که آقای پزشکیان به دبیر کل حزب الله لبنان پیام دادند رسانه‌های معاند جریان سازی  شدیدی علیه رئیس جمهور منتبخ آغاز کردند، اما به هرحال آقای پزشکیان ثابت کردند که نسبت به اصول و ارزش‌های انقلاب پایبند هستند.

هانی زاده در پیش بینی گام بعدی اسرائیل بیان کرد: پیش بینی این است که تا شهریور ماه رژیم صهیونیستی پس از قبول یک آتش بس موقت در غزه متوجه لبنان خواهد شد و حملات سنگین هوایی خود را علیه مقر‌های حزب الله و حتی ترور شخصیت‌های موثر حزب الله آغاز خواهد کرد. به نظر میرسد تا دوماه بعد اتفاقاتی در منطقه رخ خوهد داد و بحران غزه به منطقه تسری خواهد یافت و کشور‌های دیگر را هم درگیر خواهد کرد؛ بنابراین ماجراجویی بنیامین نتانیاهو همچنان تداوم دارد و برای خروج از بحران غزه در تلاش است تا این بحران را به خارج از فلسطین اشغالی منتقل کند.

دکتر پزشکیان ثابت کرد که درمسیر تقویت محور مقاومت گام برمیدارد

این کارشناس سیاست خارجی درباره اقدام متقابل ایران، خاطر نشان کرد: واکنش ایران همچنان که رئیس شورای روابط راهبردی خارجی جمهوری اسلامی ایران آقای خرازی اعلام کرد ایران ورود پیدا خواهد کرد و به کمک لبنان خواهد شتافت این یک مساله روشن و اصولی است که ایران دست بسته باقی نخواهد ماند و از هر ابزاری برای کمک به مردم لبنان استفاده خواهد کرد حالا یا مستقیم یا غیر مستقیم که توسط مقامات سیاسی و امنیتی کشور تعریف خواهد شد و هرچیزی در فضای دقیق خود مورد تصمیم قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما