شناسهٔ خبر: 67603095 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

افزایش سهمیه بازیکن خارجی باعث پیشرفت لیگ می‌شود

مرفاوی: باید پشت پرده پیشنهادهای نجومی فاش شود

صمد مرفاوی می‌گوید قیمت بازیکنان به صورت کاذبی بالاست و خیلی‌ها به دنبال سوءاستفاده از این شرایط هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی مهاجم سابق استقلال و تیم ملی در رابطه با هلدینگ خلیج‌فارس که مالکیت استقلال را در اختیار گرفته به ایران ورزشی گفت: «هلدینگ باید اقتدار خودش را نشان داده و خریدهای بزرگ خودش را رسانه‌ای کرده اما تا کنون این مأموریت در عمل محقق نشده است. با این حال معتقدم چنین انتقالی به سود استقلال است.»

پیشکسوت استقلال در ادامه با انتقاد از انتخاب نشدن مدیرعامل برای استقلال تا این لحظه در ادامه افزود: «مالکان باید مدیرعامل باشگاه استقلال را هر چه سریع‌تر انتخاب کنند و واقعاً برای باشگاهی مانند استقلال خوب نیست که مدت‌ها توسط سرپرست مدیرعاملی اداره شود. هر چه سریع‌تر مسائل مدیریتی و مالی و اسپانسر و فنی باشگاه و تیم باید سرو سامان بگیرد. در این بین آماده‌سازی استقلال هم باید هر چه زودتر شروع شود تا استقلال قوی‌تر وارد عرصه مسابقات شود.»

او ادامه داد: «همچنین بهتر است تصمیمات از یکجا در مورد مسائل فنی بیرون بیاید و اجرایی شود نه اینکه مسائل تیم برای هوادار نامشخص بماند چه بسا که ما شاهدیم در حال حاضر بزرگترین مسائل کشور و دولت توسط یک سخنگو به مردم انتقال داده می‌شود اما در استقلال ما این مسأله را شاهد نیستیم. هر چند که این مسأله هم قابل درک است و باشگاه ترفندهای خودش را در فصل نقل و انتقالات مد نظر دارد اما اطلاع‌رسانی در استقلال مناسب نیست.»

1833970

مرفاوی در خصوص قیمت‌های بالایی که در فصل نقل و انتقالات به وجود آمده و بیشتر تیم‌های سرخابی را با مشکلاتی جدی مواجه ساخته، تأکید می‌کند: «در حال حاضر متأسفانه قیمت‌ها خیلی بالاست که این قیمت‌ها هم بیشتر کاذب است. طبیعی است که یکسری بخواهند سوءاستفاده کرده و به اهداف خودشان برسند.»

یکی از بهترین سرزن‌های تاریخ فوتبال ایران و استقلال در رابطه با بحث جذب بازیکنان جدید در پست‌هایی که استقلال نیاز به جذب بازیکن دارد نیز خاطرنشان ساخت: «برای این فصل، هوادار توقع استقلال قدرتمندی را دارد. تیمی که بتواند هم در لیگ و هم در جام حذفی و لیگ نخبگان آسیا به خوبی از حیثیت و نام فوتبال استقلال در ایران و آسیا دفاع کند. از این رو استقلال در سه پست دفاع و هافبک و خط حمله نیاز به تقویت دارد و حداقل به سه بازیکن جدید در این پست‌ها نیاز دارد و حتماً باید طوری بازیکن جذب شود که مربی دستش پر باشد. امسال دیگر هوادار بهانه‌ای را قبول نخواهد کرد که مربی احیاناً بگوید دستش بسته بوده و نتوانسته بازیکنان مورد نیازش را جذب کند در این بین البته اعتقاد ندارم که کل تیم نیاز به بازسازی دارد بلکه در بعضی از پست‌ها حتماً باید تیم استقلال تقویت شود.»

مرفاوی در این رابطه با پیشنهادهای نجومی به برخی بازیکنان گفت: «هر سال بازار نقل و انتقالات توسط بعضی از مدیران با پول‌های کلان آشفته و موجب می‌شود بیشتر از اینکه رقابت فنی را شاهد باشیم نظاره‌گر رقابت مالی باشیم. در این رابطه فدراسیون و نهادهای نظارتی باید ورود کنند تا شاهد پیشنهادهای نجومی و سنگین نباشیم.»

1807409

مهاجم سابق استقلال در رابطه با کم شدن سهمیه حضور بازیکنان خارجی و ضرری که این نکته به تیم‌های ما خصوصاً سرخابی در رقابت با سایر تیم‌ها خواهد زد، تأکید می‌کند: «وقتی در فوتبال داخلی خودمان نمی‌توانیم خیلی چیزها را رعایت کنیم قادر به این نیستیم که بگوییم سهمیه خارجی‌ها کم شده است. در این بین ما در سال‌های اخیر شاهد بازیکنانی مانند ماشاریپوف و بلانکو و اورونوف بودیم که بازیکنان خوب و باکیفیتی بودند که با ارقام نسبتاً معقولی به فوتبال ما آمده‌اند.»

او در پایان گفت: «به همین دلیل خیلی مهم است که ما پنج بازیکن خوب را جذب کنیم که قادر باشند بهترین باشند و با ارقام معقولی هم وارد فوتبال ما شده باشند که بتوانند به نوعی موجب ارتقای فنی فوتبال ما شوند نه اینکه بازیکنان خارجی را به فوتبال‌مان بیاوریم که مسن باشند و از طرفی جلوی رشد بازیکنان داخلی مستعدمان را بگیریم که در نهایت موجب شود تا لیگ ما خالی از بازیکنان خیلی خوب شود و پروسه بازیکن‌سازی و تزریق بازیکنان خوب برای جوان‌سازی تیم ملی بزرگسالان به طور کلی متوقف شود.»

نظر شما