شناسهٔ خبر: 67602626 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پرداخت ۷۵‌درصد مطالبات گندم‌‌‌کاران هرمزگان

دنیای‌اقتصاد - بندرعباس : مدیرشعب بانک کشاورزی هرمزگان از پرداخت ۷۵‌درصد مطالبات گندم‌کاران استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی جهان‌نجاتی گفت: تاکنون بیش از ۷۵‌درصد مطالبات گندم‌کاران هرمزگان پرداخت شده و امیدواریم ۲۵‌درصد مانده مطالبات گندم‌‌‌کاران به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان، حداکثر به زودی پرداخت شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶ میلیون تن گندم در کشور خریداری‌‌‌ شده که اعتبار آن توسط بانک کشاورزی پرداخت ‌‌‌شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان درخصوص بیمه‌‌‌ مزارع گندم گفت: در استان هرمزگان ۶۸۰۰ هکتار کشت گندم تحت پوشش بیمه قرار دارد. جهان‌نجاتی افزود: در استان از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۲۲۲ مورد تسهیلات ازدواج به مبلغ ۷۲ میلیارد تومان پرداخت شده همچنین در این مدت ۱۳۹ مورد با اعتبار تقریبا ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری پرداخت شد.

وی در ادامه به خسارت سیل سال گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۵۰۰۰ فقره تسهیلات جبران خسارت سیل پرداخت شد تا کمکی باشد برای آنکه مسیر تولید در باغات و در بخش کشاورزی‌‌‌مان ادامه پیدا کند. جهان‌نجاتی همچنین اعلام کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌‌‌های گلخانه، شیلات و اصلاحات باغات طبق بند الف تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون برای احداث ۲۰ هکتار گلخانه تسهیلات پرداخت شده‌‌‌ است و تلاش داریم تا پایان سال این مقدار را به صد هکتار برسانیم.  مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: استان هرمزگان در حال حاضر ۱۰‌درصد از گلخانه‌‌‌های کشور را در اختیار دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی استان، هرمزگان می‌تواند به هاب گلخانه کشور تبدیل شود، چرا که گلخانه می‌تواند با یک‌دهم مصرف آب درکشت بیرون، هفت برابر تولید محصول در فضای باز را داشته باشد و این برای استان هرمزگان که با مشکل کم‌‌‌آبی مواجه است بسیار مفید خواهد بود.

 

نظر شما