شناسهٔ خبر: 67602477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برکناري مديران 3 دانشگاه آمريکايي به بهانه پيامک‌هاي ضد يهودي

صاحب‌خبر -
برکناري مديران 3 دانشگاه آمريکايي به بهانه پيامک‌هاي ضد يهودي
خبرگزاری آریا - رسانه‌های آمریکایی سه‌شنبه گزارش دادند که سه مدیر دانشگاه کلمبیا به بهانه ارسال پیامک‌های ضدیهودی در حین برگزاری نشست دانشجویان یهودی برکنار شدند.

سه مدیر دانشگاه آمریکایی کلمبیا، در خرداد امسال در حین برگزاری نشست دانشجویی «زندگی یهودیان در محوطه دانشگاه: گذشته، حال و آینده» پیامک‌هایی را در گروه اساتید با یکدیگر رد و بدل کردند که توسط یکی از حاضرین در جلسه عکس‌برداری و منتشر شد. این امر باعث تعلیق مدیران مذکور از دانشگاه گردید.
در ادامه با بررسی این پرونده توسط دانشگاه، پیامک‌های رد و بدل شده بین مدیران در رسانه‌ها منتشر شد. سرانجام با اعلام رسمی دانشگاه مدیران مذکور تا اطلاع ثانوی برکنار شدند و به جایگاه سابق خود بازنخواهند گشت.
مینوش شفیک، رئیس دانشگاه کلمبیا این پیامک‌ها را غیر قابل قبول و بسیار ناراحت کننده خواند و گفت: «عدم جدیت درباره نگرانی‌ها و تجربیات جامعه یهودی ما، با ارزش‌های دانشگاه در تضاد است». دانشگاه اعلام کرده است که برنامه‌های آموزشی قوی درباره یهودی‌ستیزی و در موضوع برخورد با تبعیض میان دانشجویان برگزار خواهد کرد.
این اولین باری نیست که بعد از جنگ غزه شاهد برخورد با مسئولین و اساتید دانشگاه به بهانه یهودی‌ستیزی در ایالت متحده آمریکا هستنیم. ماه گذشته یکی از اساتید دانشگاه به دلیل پرسش از دانشجویی یهودی درباره شرایط جنگ غزه مورد اتهام قرار گرفته بود.
فردی دیگر به بهانه اعلام این که: «یهودیان صاحب رسانه‌های عمومی هستند» مورد بازخواست قرار گرفت. اساتید و دانشجویان متعددی نیز در حین برگزاری تجمعات علیه اسرائیل و در حمایت از مردم فلسطین دستگیر شدند و برخی هم به تشویش دانشجویان به شرکت در تظاهرات متهم شده بودند.
مشاهده متن پیامک‌های منتشر شده باعث تعجب خبرنگاران و کارشناسان شده است؛ زیرا که اتهامات یهودی‌ستیزی با متون منتشر شده تطابق ندارد و به نظر کارشناسان، این اقدامی نمادین علیه حامیان فلسطین و در حمایت از یهودیان صهیونیست است. متن پیامک‌های منتشر شده را در پایان خبر می‌توانید مطالعه کنید.
دانشگاه کلمبیا واقع در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است که بعد از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه شاهد برگزاری تظاهرات و تحصن‌های دانشجویی متعدد بود که با برخورد پلیس ایالات متحده آمریکا با دانشجویان همراه بود.
دانشجویان در این تجمعات خواستار قطع ارتباط دانشگاه با شرکت‌ها و نهاد‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و عدم حمایت علمی، مالی و تجهیزاتی از این رژیم شده بودند و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را در جنگ غزه محکوم کردند.
با اعلام وزارت بهداشت غزه در روز سه‌شنبه، شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه به 38 هزار و 243 نفر رسیده است. علاوه بر این 88 هزار و 332 تن دیگر نیز مجروح شدند که بیشترشان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد. تنها طی 24 ساعت گذشته 50 فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.
منابع خبری از شهادت دستکم 20 هزار کودک فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر می‌دهد. به گزارش سازمان ملل متحد بیشتر جمعیت نوار غزه مجبور به کوچ اجباری به مناطق امن‌تر شدند و از ترس حملات رژیم صهیونیستی دائماً در حرکتند. به گزارش رسانه‌های محلی بیشتر بیمارستان‌های نوار غزه تعطیل شده است و یا به صورت نیمه فعال در حال خدمت‌رسانی هستند.
فارس

نظر شما