شناسهٔ خبر: 67602450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

افزايش پاداش گزارش هر دستگاه غيرمجاز استخراج رمزارز

صاحب‌خبر -
افزايش پاداش گزارش هر دستگاه غيرمجاز استخراج رمزارز

خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: شرکت توانیر به منظور جلوگیری از سوء استفاده و هدر رفت انرژی و آسیب دیدن تجهیزات شبکه برق و لوازم برقی مشترکان، بستری را برای ارائه گزارشات مردمی فراهم کرده است که مشترکان در صورت گزارش مشمول پاداش می شوند.
به گزارش خبرنگار آریا درتبریز؛ تبریز، اکبر فرج نیا با بیان اینکه در عصر حاضر برق یکی از کالاهای ارزشمند و گران بها است که با تلاش همکاران صنعت برق و طی فرایندی پیچیده به دست مشترکان می رسد، اظهار کرد: در این راستا بروز برخی مشکلات موجب اخلال در این فرایند می شود که یکی از این موضوعات بحث ورود مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز به شبکه توزیع نیروی برق است.
وی افزود: فعالیت مراکز استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بالای انرژی برق، موجب اختلال در برق رسانی و تحمیل فشار به شبکه و آسیب به وسایل برقی شهروندان می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه یکی از راهکارهای اصلی مقابله با این موضوع همراهی مردم با شرکت برق در شناسایی مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز است، گفت: با میزان بار مصرفی و به دنبال شناسایی، کشف و ضبط مزارع استخراج رمز ارزهای غیرمجاز توسط همکاران، شرکت توانیر بستری را برای ارائه گزارشات مردمی فراهم کرده است.
وی افزود: در این بستر شناسایی و معرفی متخلفان مراکز غیرمجاز تولید رمزارز از سوی اشخاص حقیقی، حقوقی و دستگاههای امنیتی و انتظامی مشمول دریافت پاداش و حق کشف شده است.
فرج نیا اضافه کرد: پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز در دو مرحله پرداخت می شود و اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند نسبت به اعلام موارد مشکوک در سایت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir  و در بخش ثبت گزارش رمزارز غیر مجاز اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: با توجه به افزایش ٢ برابری سقف پاداش کشف دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در دوایر دولتی مرحله نخست پاداشها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز است که تا سقف ٢٥ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیرمجاز خصوصی و تا سقف ٥٠ میلیون تومان برای معرفی دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در مراکز دولتی و غیردولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، در نظر گرفته شده و طی ١٥ روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می شود.
وی ادامه داد: محاسبه بخش دوم پاداشها متناسب با مدت و میزان استفاده غیرمجاز از انرژی برق در مراکز غیر مجاز رمز ارز بوده که بیش از یک سوم این بخش از پاداشها طی مدت ٤٠ روز به عامل شناسایی کننده و الباقی به مجریان و ضابطان قضایی ذی ربط پرداخت می شود.
فرج نیا اضافه کرد: پیش از این، سقف پاداش بابت معرفی مراکز غیر مجاز رمز ارز ١٠ میلیون تومان بود که فقط بر اساس مدت زمان و میزان انرژی مصرفی غیر مجاز و با ضریب ١.٥ درصد بهای هر کیلوواتساعت برق مصرفی محاسبه و پرداخت می شد که هم اکنون این ضریب به ٣ درصد افزایش یافته و علاوه بر پاداش مربوط به تعداد ماینرهای کشف شده، پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات ثبت شده از طریق این سامانه بصورت محرمانه و طبقه بندی شده نگهداری می شود که پس از انجام مراحل قانونی توسط پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضایی براساس دستورالعمل ابلاغ شده، پاداش معرفی مراکز استخراج رمز ارز برای آنها لحاظ و به شماره حسابی که در سامانه ثبت کرده اند واریز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد:هدف از طرح این موضوع جلوگیری از سوء استفاده و هدر رفت انرژی و آسیب دیدن تجهیزات شبکه برق و لوازم برقی مشترکان بوده که نقش به سزایی در جلوگیری از خاموشی و تامین برق مطمئن و پایدار مصرف کنندگان به ویژه در شرایط پرباری شبکه دارد.

نظر شما