شناسهٔ خبر: 67601637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

راهنمای خرید سرور مجازی ایران در سال ۱۴۰۳

بخش تبلیغات بخش تبلیغات

صاحب‌خبر -

خرید سرور مجازی ایران فرایند سخت و پیچیده‌ای ندارد اما اگر به برخی نکات توجه نکنید، ممکن است با ضررهای مالی و جبران‌نشدنی روبه‌رو شوید. پلن‌های سرور مجازی ایران از لحاظ مختلفی مثل میزان منابع سرور، سیستم‌عامل، هزینه و غیره با هم فرق دارند. همچنین سرعت و امنیت این سرورها هم متفاوت است و تا حد زیادی به ارائه‌دهنده‌ای که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. اگر قصد خرید سرور مجازی ایران را دارید اما مطمئن نیستید که چگونه سرور مجازی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین نکات خرید سرور مجازی ایران آشنا کنیم.

سرور مجازی ایران؛ در خرید VPS به چه نکاتی توجه کنیم؟

سرور مجازی ایران جزو محبوب‌ترین سرورهای مجازی است و امروزه بسیاری از شرکت‌های هاستینگ آن را در پلن‌های متنوعی ارائه می‌دهند. این سرورها به دلیل نزدیکی به کاربران داخل ایران سرعت بالایی دارند و کمک می‌کنند کاربران پینگ پایین‌تر و تجربه بهتری از سایت یا سرویس شما داشته باشند. البته فاکتورهایی وجود دارد که حین خرید سرور مجازی ایران بهتر است به آن‌ها توجه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین عوامل در خرید سرور مجازی ایران را به شما معرفی کنیم.

۱- سیستم‌عامل سرور؛ از فاکتورهای قابل‌توجه در خرید سرور مجازی ایران

در مرحله اول لازم است مشخص کنید که به سرور مجازی (VPS) مبتنی بر لینوکس نیاز دارید یا مبتنی بر ویندوز. در برخی شرایط، شما حق انتخاب دارید و در برخی شرایط هم به‌خاطر زیرساختی که دارید یا تکنولوژی‌هایی که استفاده کردید، ناچار به انتخاب یکی از این دو هستید. در ادامه مزایا و معایب هر کدام را بیان کردیم تا بهتر در مورد انتخاب آن‌ها تصمیم بگیرید.

۲- میزان منابع لازم؛ درک نیازها برای خرید بهترین سرور مجازی ایران

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب سرور مجازی ایران، این است که مطمئن شوید سرور مجازی منابع لازم برای رفع نیازهای شما را دارد. برای همین قبل از خرید سرور مجازی ایران، بهتر است بدانید که سرویس شما به چه میزان منابع نیاز دارد. وقتی از منابع سرور صحبت می‌کنیم، منظورمان منابع زیر است:

  • پردازنده سرور (CPU): تمام محاسبات و کارهای پردازشی سرور را پردازنده انجام می‌دهد و هر چه قوی‌تر یا جدیدتر باشد، در زمان کمتری می‌تواند درخواست‌ها را پردازش کند. پس اگر به سرعت بالایی نیاز دارید، سرورهایی را انتخاب کنید که پردازنده یا هسته‌های بیشتری داشته باشد.
  • حافظه دسترسی تصادفی یا رم (RAM): حافظه رم برخی از داده‌ها، اطلاعات و برنامه‌ها را در خود ذخیره می‌کند تا پردازنده سریع‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کند و اقدامات لازم را انجام دهد. اگر حافظه رم به‌اندازه‌ای نباشد که اطلاعات و برنامه‌های لازم را در خود نگه دارد، پردازش اطلاعات با تأخیر مواجه می‌شود و می‌تواند روی سرعت بارگذاری تأثیر منفی داشته باشد.
  • پهنای باند (Bandwidth): منظور از پهنای باند، مقدار کل داده‌ای است که در یک بازه زمانی خاص، بین سرور شما و اینترنت ردوبدل می‌شود. شما باید پهنای باند را مطابق با ترافیک و بازدید ماهانه سایت خود انتخاب کنید. هر چه ترافیک و بازدید شما بیشتر باشد، به پهنای باند بیشتری هم نیاز دارید. برای تخمین پهنای باند، باید تعداد بازدیدهای ماهانه از صفحات سایت و میانگین حجم صفحات را در نظر داشته باشید.
  • فضای ذخیره‌سازی (Storage): تمام اطلاعاتی که روی سایت خود دارید، از جمله تصاویر، ویدیوها، فایل‌ها، دیتابیس‌ها، برنامه‌ها و غیره روی فضای ذخیره‌سازی ذخیره می‌شوند. اگر به بیشترین میزان سرعت نیاز دارید، بهتر است از حافظه‌های جامد (SSD) که تکنولوژی جدیدتری دارند، استفاده کنید.

۳- شرکت ارائه‌دهنده هاستینگ؛ عامل حیاتی در خرید سرور مجازی ایران

انتخاب یک شرکت ارائه‌دهنده مطمئن و قابل‌اعتماد، عاملی حیاتی در خرید سرور مجازی ایران است. شما باید ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که ضمن تجربه و تخصص بالا برای کانفیگ، توانایی حل مشکلات احتمالی در سریع‌ترین زمان ممکن را داشته باشد. همچنین شرکت هاستینگ باید بتواند خدمات پشتیبانی رضایت‌بخشی را ارائه و به سؤالات مختلف شما پاسخ دهد. با جست‌وجو در اینترنت یا بررسی گروه‌های تخصصی و فروم‌ها، می‌توانید از نحوه پشتیبانی شرکت‌های مختلف مطلع شوید.

۴- توجه به لوکیشن VPS؛ انتخاب بهترین دیتاسنتر سرور مجازی ایران

باتوجه‌به اینکه عملکرد و کیفیت سرور مجازی ایران بسته به لوکیشن دیتاسنترها متفاوت است، باید در انتخاب دیتاسنتر هم حساسیت به خرج دهید. بعضی از دیتاسنترهای ایران مانند آسیاتک، شاتل، تبیان و پارس آنلاین از معروف‌ترین و بهترین دیتاسنترها برای ارائه سرور مجازی هستند. این دیتاسنترها از سخت‌افزارهایی با کیفیت بالا نسبت به سایر دیتاسنترها استفاده می‌کنند. در نتیجه سرعت بیشتر، پینگ پایین و آپ‌تایم بالاتری دارند و امنیت داده‌ها و اطلاعات شما را تضمین می‌کنند.

۵- سرور مجازی ایران؛ مدیریت‌شده یا مدیریت‌نشده

هنگام خرید سرور مجازی ایران، معمولاً دو گزینه دارید:

  • سرور مجازی مدیریت‌شده (Managed VPS)
  • سرور مجازی مدیریت‌نشده (Unmanaged VPS)

سرور مجازی مدیریت‌شده برای افرادی که دانش فنی یا زمان کافی برای مدیریت سرور ندارند، گزینه ایده‌آلی است. در این سرورهای مجازی فرایندهای مدیریت سرور و زیرساخت مانند پیکربندی اولیه، بهبود عملکرد و حل مشکلات احتمالی بر عهده شرکت هاستینگ است. اما در سرور مجازی مدیریت‌نشده، تمام این موارد را باید خودتان انجام دهید. باتوجه‌به دانش و تخصص، بودجه یا میزان کنترلی که نیاز دارید، می‌توانید یکی از این دو را انتخاب کنید.

۶- بررسی قیمت سرویس‌ها و پلن‌ها؛ اقدامی لازم برای انتخاب ارائه‌دهنده

یکی دیگر از بررسی‌های مهمی که باید انجام دهید، بررسی‌های مرتبط با قیمت پلن‌ها و هزینه‌های پنهان است. معمولاً در صفحه خرید هر سرویس، توضیحات مختلفی وجود دارد و امکاناتی که با خرید سرویس دریافت می‌کنید، نوشته شده است. مطمئن شوید تمام آن چیزی که نیاز دارید را با خرید سرویس دریافت می‌کنید. در غیر این صورت ممکن است ملزم به پرداخت هزینه‌های مختلفی برای راه‌اندازی و انتقال، پشتیبانی، لایسنس‌ها، امکانات امنیتی، ارتقای پلن و غیره پرداخت کنید.

با خواندن اطلاعات سرویس، تماس با پشتیبانی شرکت یا مقایسه شرکت‌های مختلف متوجه امکانات و هزینه‌های پنهان می‌شوید. در واقع باید شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا به تعادل مناسبی بین مبلغ و امکاناتی که دریافت می‌کنید، برسید.

۷- امکان تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی اطلاعات؛ از نکات مهم در خرید VPS ایران

قابلیت بک‌آپ و پشتیبان‌گیری هم یکی دیگر از عوامل مهم در خرید سرور مجازی ایران است. این قابلیت مخصوصاً برای مواقعی که سخت‌افزار به هر دلیلی خراب می‌شود یا قربانی حملات سایبری می‌شوید، بسیار کاربردی است و می‌توانید اطلاعات خود را به‌راحتی بازیابی کند. پس مطمئن شوید که ارائه‌دهنده، پشتیبان‌گیری منظم و قابلیت بازیابی داده‌ها را داشته باشد.

حال نوبت شماست که انتخاب کنید!

تا اینجا در مورد مهم‌ترین نکات خرید سرور مجازی ایران و عوامل مؤثر بر خرید صحبت کردیم. همان‌طور که خواندید، فاکتورهای زیادی در خرید بهترین سرور مجازی ایران تأثیرگذار هستند و با آگاهی از آن‌ها می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید. در نهایت شما باید بر اساس نیازها و بودجه‌ای که در اختیار دارید، تصمیم بگیرید. امیدواریم که توانسته باشیم شما را با عوامل مهم در خرید VPS ایران آشنا کنیم و بر اساس آن بتوانید بهترین گزینه را تهیه کنید.

نظر شما