شناسهٔ خبر: 67601515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

هشدار اردن درباره بروز فاجعه بزرگتر در غزه

وزیر خارجه اردن روز سه‌شنبه هشدار داد در صورتی که اسرائیل وادار به وارد شدن کمک‌های انسانی به غزه نشود، با فاجعه بزرگتری مواجه خواهیم شد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز سه‌شنبه از کارشکنی رژیم صهیونیستی در مسیر وارد شدن کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه به شدت انتقاد کرد.وی گفت: «بدون موضع قاطعانه از سوی جامعه بین‌المللی که اسرائیل را وادار به واردن کردن کمک‌ها به غزه کند، با فاجعه انسانی بزرگتر از چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، مواجه خواهیم شد».

الصفدی اضافه کرد: «سازمان آنروا (آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی) نقش قهرمانانه‌ای در کمک به ملت فلسطین که با تهاجم وحشیانه مواجه است، ایفا می‌کند».این در حالی است که پیشتر نیز«تدروس آدهانوم» مدیر سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه درباره اوضاع وخیم در باریکه غزه هشدار داد و گفت: «هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و دستورها برای تخلیه شهر غزه، ارائه کمک‌های نجات بخش را با مشکل مواجه کرده است».

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در حالی ادامه دارد که رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از حملات و بمباران بی‌امان نقاط مختلف شهر غزه توسط ارتش اشغالگران خبر دادند.شبکه «الجزیره» در این‌باره گزارش داد که منطقه «حی الصبره» در جنوب شهر غزه هدف حملات توپخانه‌ای مستمر رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بر این اساس، حمله هوایی صهیونیست‌ها به مدرسه آنروا در اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه نیز چند شهید و مجروح برجای گذاشت.خبرنگار الجزیره از غزه خبر داد که منطقه «المخیم الجدید» در شمال النصیرات در مرکز نوار غزه نیز هدف حملات هوایی اشغالگران قرار گرفت.

از سوی دیگر، شبکه «المیادین» نیز اعلام کرد: «هواپیماهای اشغالگران، حمله ددمنشانه‌ای را در مجاورت مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه انجام دادند».طبق گزارش‌ها، منطقه «حی الدراج» و خیابان یرموک در شهر غزه و شهر «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه نیز چندین مرتبه بمباران شد که در پی آن تعدادی فلسطینی به شهادت رسیده و چند نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین «هشام مهنا» سخنگوی صلیب سرخ در غزه بامداد سه‌شنبه گفت: «باید مداخلات فوری انجام شود و مواد غذایی و دارویی که وارد نوار غزه می‌شود باید محافظت شود».مهنا در مصاحبه با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «ما به دنبال رسیدن به شمال نوار هستیم، جایی که گروه‌های جمعیتی در آن آسیب‌پذیرتر هستند».

وی در این‌باره اظهار داشت: «عملیات اسرائیل در رفح منجر به کاهش تعداد کسانی که از عملیات پزشکی و غذایی ما بهره می‌برند شده است».

سخنگوی صلیب سرخ با بیان اینکه هدف آنها حمایت از بیمارستان‌ها و منابع غذایی در غزه است، ادامه داد: «مردم غزه به دلیل عملیات نظامی اسرائیل، در آوارگی مداوم گیر افتاده‌اند».

الجزیره به نقل از مهنا گزارش داد: «گفت‌وگوی ما با اسرائیل و حماس همچنان به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند است. تعهدات بین المللی در مورد حمایت از غیرنظامیان وجود دارد که باید در نوار غزه رعایت شود».

دولت غزه، ظهر امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای خبر داد که عدم ورود 64روزه کمک‌های بشردوستانه به غزه هشداری برای افزایش تعداد شهدای فلسطینی است.دولت غزه اضافه کرد که اشغالگران اسرائیلی به‌شدت در تلاش برای گرسنه‌ نگاه داشتن مرم فلسطین بخصوص در مرکز و شمال نوار غزه هستند.

دولت غزه همچنین تصمیم تل‌آویو و موافقت آمریکا با جلوگیری از ورود کمک‌های بشر دوستانه به غزه را محکوم کرد و آن را سلاحی جنگی و ابزاری برای اعمال فشار سیاسی دانست.

دولت غزه گفت: «از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آزاد می‌خواهیم اشغالگران و واشنگتن را برای توقف کشتار گروهی مردم غزه تحت فشار قرار دهند.»

رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و از زمان آغاز حملات جنایتکارانه به نوار غزه، بیش از ۳۸ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و حداقل ۸۸ هزار نفر را نیز مجروح کرده است.

نظر شما