شناسهٔ خبر: 67600955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عزاداری سیدالشهدا(ع) فرصتی برای معرفت افزایی مردم است

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) فرصتی برای معرفت افزایی و آگاهی‌بخشی به جامعه مسلمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در ویژه‌برنامه دهه اول ماه محرم که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین کارکردهای برپایی محافل عزاداری امام حسین(ع) پرداخت و گفت: عزاداری امام حسین(ع) فقط اشک ریختن و سینه‌زنی نیست، بلکه فلسفه برپایی این مراسم به‌وجودآمدن فرصتی برای معرفت افزایی و آگاهی‌بخشی است.

وی با بیان اینکه شیعه در تاریخ به دو اصل عدالت و عقل معروف است، افزود: ما بسیاری از معارف دینی را پای منبرهای عزاداری سیدالشهدا(ع) یاد گرفته‌ایم و برپایی این محافل بهانه‌ای برای بیان معارف و آموزه‌های دینی است.

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امام حسین(ع) نیز در جریان قیام عاشورا، آگاهی‌بخشی و معرفت افزایی بود و ایشان در مسیر حرکت از مدینه تا رسیدن به سرزمین کربلا و حتی در روز عاشورا و در هنگام کارزار جنگ، بارها به بهانه‌های مختلف خطبه خواندند و مسیر درست را به مردم معرفی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی اضافه کرد: عمل بدون علم و بصیرت، مانند این است که مسیر را اشتباه برویم؛ بنابراین کسب آگاهی مهم‌ترین و اولین اصل برای قدم‌گذاشتن در مسیر درست و صراط مستقیم است و برپاکنندگان مجالس عزاداری باید به این امر مهم توجه داشته باشند و در این مجالس فرصتی برای آگاهی‌بخشی به مخاطبان فراهم کنند.

وی با اشاره به هجمه دشمن و شبهه‌پراکنی‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، اظهار کرد: امروز متأسفانه شاهد باران شبهات از سوی دشمن در فضای مجازی هستیم و در مجالس عزاداری باید فضایی برای پاسخگویی به این شبهات وجود داشته باشد.

گفتنی است، در این مراسم مرثیه‌سرایان در رثای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند و در ادامه زائران و مجاوران سوگوار میهمان شعرخوانی شاعر آئینی، جواد خراشادی‌زاده شدند.

نظر شما