شناسهٔ خبر: 67599965 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

داده‌های تورمی آمریکا چه بر سر قیمت طلا می‌آورد؟ روند همچنان مثبت است؟

اقتصادنیوز: روند قیمت جهانی طلا به شکل مثبت در حال ادامه یافتن است و در این میان، سخنان رئیس فدرال رزرو و تازه‌ترین داده‌های تورمی آمریکا طی این هفته می‌تواند به شکل مستقیم بر قیمت فلز زرد تأثیر بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  قیمت‌های طلا در روز سه‌شنبه (19 تیر) با رشد همراه شد و در این میان، سرمایه‌گذاران در انتظار اظهارات جروم پاول -‌رئیس‌ فدرال رزرو‌- و داده‌های تورمی آمریکا برای ماه ژوئن هستند که مسیر نرخ بهره را مشخص‌تر خواهد کرد.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت 15:40 به وقت ایران با رشد 0/1 درصدی به 2360 دلار به ازای هر اونس رسید و معاملات آتی فلز زرد با افزایش 0/2 درصدی در سطح 2367 دلار در هر اونس قرار گرفت.

جروم پاول قرار است طی امروز و فردا در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شود و سخنرانی کند.

هان تان، تحلیل‌گر ارشد بازار در گروه Exinity، اعلام کرده: «انتظارات بازارها درباره زمان‌بندی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، به عنوان عامل اصلی رشد قیمت طلا باقی مانده است. اگر رئیس‌ فدرال رزرو به شکل غیرمنتظره‌ای سیگنال افزایش احتمال کاهش نرخ بهره را مخابره کند، قیمت لحظه‌ای فلز زرد می‌تواند خود را به سوی سطح روانی و مهم 2400 دلار بازیابی کند.»

خبر مرتبط
چقدر شمش طلا در حراج حضوری مرکز مبادله فروخته شد؟

اقتصادنیوز: سخنگوی مرکز مبادله گفت: ۲۶۷ کیلوگرم شمش طلا در حراج امروز ۱۹ تیرماه مرکز مبادله به فروش رسید.

آمارهای مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و این آمار به شکل دقیق مورد نظارت قرار خواهد گرفت. داده‌های اخیر نشان می‌دهد نرخ تورم آمریکا نسبت به سطوح بالای ابتدای سال با کاهش همراه شده است.

هان تان همچنین گفت: «اگر بازارها شاهد نشانه‌هایی از تورم سرسخت باشند، این اتفاق می‌تواند باعث شود طلا عمده رشد قیمت اخیر خود را از دست بدهد.»

گزارش بازار کار آمریکا در روز جمعه نشان داد نرخ بیکاری این کشور به 4/1 درصد افزایش پیدا کرده است. معامله‌گران اکنون شانس کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را حدود 75 درصد می‌بینند که بالاتر از سطح 66 درصد یک هفته گذشته است. یک کاهش نرخ بهره دیگر در ماه دسامبر مورد انتظار است.  

فلز زرد در زمانی که نرخ‌های بهره پایین باشند، جذابیت بیشتری برای معامله‌گران پیدا می‌کند.

کارشناسان سیتی‌گروپ اعلام کرده‌اند تقاضای فیزیکی طلا احتمالا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی با کاهش همراه شده است، اما انتظار می‌رود تا پایان سال بازیابی شود.

خبر مرتبط
نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز سه‌شنبه ۱۹ تیر 1403/ قیمت‌ طلا و سکه پایین آمد

اقتصادنیوز: امروز قیمت طلا در بازار پایین آمد و هر گرم به ۳,۳۲۰,۶۰۰ (سه میلیون و سیصد و بیست هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۰۶ درصدی داشته است.

رشد مصرف طلا در سال 2024 همچنان یک روند مثبت را طی می‌کند و می‌تواند قیمت‌ لحظه‌ای فلز زرد را در نیمه دوم سال به سوی محدوده 2400 دلار تا 2600 دلار سوق دهد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما