شناسهٔ خبر: 67599840 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اقداماتی که برای آزادی شهروند ایرانی مسیحی در انگلیس انجام شد

صاحب‌خبر -
اقداماتی که برای آزادی شهروند ایرانی مسیحی در انگلیس انجام شد
خبرگزاری آریا - سخنگوی وزارت امور خارجه با تشریح اقدامات انجام‌شده درباره شهروند ایرانی مسیحی زندانی در انگلیس اعلام کرد تلاش‌ها برای آزادی این تبعه ایرانی ادامه خواهد یافت.


حمایت‌های دستگاه دیپلماسی از شهروندان ایرانی از جمله زندانیان ایرانی در خارج از کشور «مستمر» و «بلاانقطاع» است، این را سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی درباره اقدامات صورت گرفته برای آزادی شهروند ایرانی - مسیحی زندانی در انگلیس ریچارد جان اعلام کرد.
کنعانی دوشنبه 18 تیر با بیان اینکه این شهروند در 12 سال گذشته از حمایت‌های حقوقی و کنسولی ایران برخوردار بوده، مکاتبات حقوقی و سیاسی با مراجع ذیربط انگلیس، حضور در جلسات دادگاه و ارائه دفاعیه مکتوب، هماهنگی و دیدار و مشورت با وکلا، دیدار و مشورت با خانواده از جمله مادرش و گفت‌وگو با سفارت انگلیس در تهران را از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت برشمرد.
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه کاظم غریب‌آبادی اخیرا درباره وضعیت نامطلوب تبعه ایرانی مسیحی زندانی در انگلیس ریچارد جان که از سوی دادگاه انگلیس به حبس ابد محکوم شده، به وزارت امور خارجه ایران نامه نوشت. در این نامه آمده است که این شخص در این مدت حتی از یک روز مرخصی نیز محروم بوده و با معالجه و اعزامش به بیمارستان تخصصی حفاظت شده نیز مخالفت شده و از دریافت خدمات پزشکی و سلامت محروم است.
غریب‌آبادی در این نامه خواستار تداوم تلاش‌های دیپلماتیک و حقوقی برای آزادی این فرد و انتقالش به ایران شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد که تلاش‌ها تا آزادی شهروند ایرانی زندانی در انگلیس ادامه خواهد یافت.

نظر شما