شناسهٔ خبر: 67599787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آمادگی پلیس برای مدیریت سفر زائران اربعین

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کشور گفت: با راه اندازی طرح «سجاد» در مرزهای خسروی، شلمچه و چذابه در کنار مهران مدت زمان توقف زوار در این مرزها به چهار ثانیه کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کشور گفت: با راه اندازی طرح «سجاد» در مرزهای خسروی، شلمچه و چذابه در کنار مهران مدت زمان توقف زوار در این مرزها به چهار ثانیه کاهش می‌یابد.

 سردار محمد شرفی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران، از آمادگی پلیس برای مدیریت سفرهای زائران اربعین به کربلای معلی و عتبات عالیات خبر داد و اظهار کرد: پلیس از همان سال گذشته در پایان مأموریت اربعین ۱۴۰۲، اقدامات عملیات و اجرایی خود را برای اربعین ۱۴۰۳ آغاز کرد.

وی افزود: همه اقداماتی که برای تردد هرچه بهتر و ایمن‌تر زائران اربعین بود را با شناسایی آسیب‌ها و مشکلات سال‌های گذشته احصاء و برنامه‌های ریزی‌های لازم برای رفع این موارد انجام گرفت.

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته تلاش خواهیم کرد مأموریت اربعین ۱۴۰۳ را بهتر از سال‌های گذشته به انجام برسانیم و در این راستا نیز تاکنون همه چیز طبق روال و برنامه پیش رفته است.

آمادگی پلیس برای مدیریت سفر زائران اربعین

سردار شرفی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که سعی شد در مأموریت اربعین سال جاری حتماً مدیریت شود موضوع روان سازی ترافیکی بود که تلاش شده تا گره‌های ترافیکی جاده‌ها خصوصاً در نقاط منتهی به پایانه‌های مرزی کاملاً برطرف شود.

وی ادامه داد: در این میان با همکاری دیگر دستگاه‌ها خصوصاً سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای، زیرساخت‌های جاده‌ای اصلاح و بهینه سازی شده است و بستر برای ترددهای روان در معابر و راه‌های مختلف برای زائران مهیا است.

سردار شرفی تصریح کرد: برای مراسم اربعین سال ۱۴۰۳ تلاش شده تا خدمات گذرنامه‌ای را گسترش داده و علاوه بر تمدید گذرنامه‌های قبلی زائران، گذرنامه‌های زیارتی نیز برای حضور در این مراسم صادر می‌شود.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: برای درخواست صدور گذرنامه‌های زیارتی، نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان‌هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس به اضافه ۱۰ نیست و متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: برای صدور گذرنامه‌های زیارتی توافق لازم با مسئولان کشور عراق نیز صورت گرفته و هموطنان برای حضور در این کشور و زیارت اربعین با داشتن این گذرنامه‌ها مشکلی نخواهند داشت.

سردار شرفی یادآور شد: اقدام دیگری که اربعین سال جاری و در تداوم اربعین سال گذشته صورت می‌گیرد راه اندازی سامانه سجاد در پایانه‌های مرزی خسروی، شلمچه و چذابه است که این سامانه در سال گذشته در پایانه مرزی مهران اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه سجاد در پایانه‌های مرزی چهارگانه اعلام شده، عملاً زمان توقف هر زائر برای کنترل روادید به چهار ثانیه کاهش می‌یابد و همین موضوع می‌تواند کار اعزام زائران را تسریع ببخشد.

وی گفت: خوشبختانه طرف عراقی نیز همکاری بسیار خوبی با مسئولان جمهوری اسلامی دارند و در ادامه نیز تلاش می‌کنیم تا از طریق نیروهای مرزبانی فعالیت‌های دیپلماسی خود را با مسئولان کشور عراق افزایش دهیم.

سردار شرفی یادآوری کرد: همه مأموریت‌های مشترک ایران و عراق در اربعین مورد بررسی‌های کارشناسی قرار گرفته و هر ۲ طرف کاملاً آماده هستند به تعهدات خود عمل کنند.

فراهم بودن امکانات و زیرساخت‌های مناسب برای راحتی زائران در مرز خسروی

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور در عین حال به امکانات خوب ایجاد شده در مرز خسروی نیز اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم زائران با توجه به ازدحام جمعیتی که در مرز مهران وجود دارد، پایانه خسروی را که از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است را برای سفر خود انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: همه امکانات و ظرفیت‌هایی که در پایانه مهران وجود دارد در خسروی نیز برقرار است و همه مدیران و مسئولان استان کرمانشاه از مدت‌ها قبل شرایط تردد آسان را برای زائران فراهم کرده‌اند.

سردار شرفی در پایان از تلاش‌های فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برای انجام بسیار خوب مأموریت اربعین سال گذشته قدردانی و ابراز امیدواری کرد که اربعین سال جاری این مأموریت عظیم بهتر از سال گذشته به انجام برسد./مهر

 

نظر شما