شناسهٔ خبر: 67599711 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

روس‌ها مسابقه فناورانه برگزار کردند/ رفاه کشورها به دسترسی آنها به آخرین تکنولوژی‌هاست

اقتصادنیوز: رویداد فناورانه‌ سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین، بیوتکنولوژی و اقتصاد خلاق در استان ساخالین در خاور دور روسیه آغاز شد، رویدادی که یکی از اهداف آن گسترش علم و فناوری در این کشور و همچنین توسعه بهره‌برداری از پهپادها در اقتصاد و کشاورزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این رویداد روز دوشنبه هشتم جولای (۱۸ تیرماه ۱۴۰۳) با عنوان "Archipelago ۲۰۲۴" کار خود را در استان ساخالین در شرق روسیه آغاز شد.
یکی از اهداف این رویداد و مسابقه که تا ۳۱ تیرماه جاری ادامه خواهد داشت، حرکت در مسیر آموزش و توسعه علمی و فناوری کشور روسیه عنوان شده است.
مدل‌سازان هواپیما، برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان و اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین، تیم‌هایی از مناطق، امدادگران، نمایندگان انجمن‌های فناوری و همچنین هر فردی در محدوده سنی ۱۴ تا ۶۵ سال که تجربه و دانش مناسبی داشته باشد، می‌تواند در این مسابقه شرکت کند.
بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این مسابقه، در زمینه طراحی و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین رقابت می کنند.

خبر مرتبط
روسیه: کنترل شهرکی در دونستک را به دست گرفتیم

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کنترل شهرک «یاسنوبرودیوکا» در دونتسک را به دست گرفته است.


به گفته مدیر اجرایی سامانه ملی ابتکار فناوری (NTI Platform) روسیه، این رویداد به بستری برای آزمایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در بخش انرژی، کشاورزی و جنگلداری، لجستیک و بسیاری از بخش های دیگر اقتصاد تبدیل خواهد شد.
وی افزود: ما در حال ورود به اجرای عملی یک پروژه ملی در مورد سامانه های هواپیمای بدون سرنشین هستیم.
گزارش شبکه تلویزیونی بریکس می‌افزاید: بر اساس برآوردهای آنکتاد UNCTAD (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد)، هزینه فناوری های پیشرفته تا سال ۲۰۳۰ به ۹.۵ تریلیون دلار آمریکا (۸۳۴ تریلیون روبل) خواهد رسید.

خبر مرتبط
نشست ناتو زیر ذره‌بین مسکو/ توسعه روابط روسیه با کره شمالی

اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین گفت: با دقت، بیانیه‌ها و تصمیم‌های نشست سران ناتو در واشنگتن را تا حد امکان از نزدیک زیر نظر خواهیم داشت.


مدیر اجرایی سامانه ملی ابتکار فناوری روسیه با استناد به این گزارش گفت:در دنیای مدرن، رفاه کشورها به دسترسی به آخرین راه‌حل‌های تکنولوژیکی بستگی دارد.
وی ادامه داد: کشورهای بریکس که به دنبال سیاست‌های مستقل در زمینه پیشرفت اقتصادی و موقعیت پایدار در عرصه بین‌المللی هستند، از طریق همکاری‌های مشترک، می‌توانند نیازهای خود در عرصه فناوری را تأمین کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما