شناسهٔ خبر: 67599567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کردستان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه کاهش تصادفات

استاندار کردستان، گفت: کردستان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای در سال گذشته بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات و کمیسیون راه‌های استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه کاهش تصادفات درونشهری و برونشهری در استان مستلزم کار جمعی است، اظهار داشت: نباید که تنها از پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی انتظار کاهش تصادفات داشته باشیم بلکه همه باید خود را پاسخگو بدانیم.

وی گفت: از سال 92 تا 1402 بهترین شرایط را از لحاظ وضعیت تصادفات نسبت به سالیان گذشته داشته‌ایم، به طوری‌که از رتبه 25 کشوری اکنون به 4 و 5 ارتقا یافته‌ایم.

استاندار کردستان تصریح کرد: کردستان در دهه گذشته رتبه 31 بود و بیشترین تصادفات را در کشور داشته که در سال گذشته به کمترین میزان و تنها یک مورد فوتی داشتیم، اگر این مورد را نداشتیم رتبه یک کشور در کاهش تصادفات را کسب می‌کردیم. این موفقیت و کاهش تصادفات حاصل کار جمعی و تلاش متولیان است.

وی با اشاره به تعطیلات تابستانی و پیش‌رو بودن اربعین افزود: اکنون هیچ تبلیغی برای حوزه گردشگری نمی‌کنیم چراکه وضعیت زیرساخت‌‌ها پاسخ‌گو نیست و به محض اعلام، اقامتگاه‌‌ها پر می‌شود. این رشد تصاعدی گردشگری در چند سال اخیر 20 برابر بوده که نسبت به گذشته بی‌نظیر بوده است.

زارعی‌کوشا بیان کرد: برخی از پروژه‌ها از جمله کریدور فعال شده و در حال انجام است. اقدامات راهداری در طول سالیان اخیر قابل تقدیر است چراکه در بحث روکش و اصلاح نقاط حادثه‌خیز زحمات زیادی کشیده شده است.

وی با اشاره به در پیش رو بودن اربعین، عنوان کرد: امسال به دلیل گرمای بی‌سابقه در اهواز، پیش‌بینی بر افزایش زائران در استان است، امیدواریم که میزبان خوبی باشیم. 

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها از محل اربعین نسبت به سال گذشته، 120 درصد افزایش یافته است. بنابراین با توجه به زمان کم، تدابیر و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

وی بر استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی هرچه باشکوه‌تر و شایسته به زائرین امام حسین (ع) در ایام اربعین در استان تاکید کرد.

زارعی‌کوشا یادآور شد: با توجه به گرمای هوا و خیل جمعیت زائران، خدمت‌رسانی شایسته از اهمیت والایی برخوردار است، انتظار می‌رود امکانات و تجهیزات لازم در موکب‌ها مستقر شود.

انتهای پیام/481/

نظر شما