شناسهٔ خبر: 67597739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چهارمین روز پیایپی آلوده اراک و شازند

از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ روز و سال گذشته ۱۳۷ روز ناسالم در اراک به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور به‌شمار می‌رود که از ابتدای امسال تاکنون 14 روز و سال گذشته 137 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و در 24 ساعت گذشته وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها را تجربه کرده است.

امروز سه‌شنبه 19 تیرماه و برای چهارمین روز پیاپی هوای شهر اراک و شازند در شرایط ناسالم قرار گرفته است به طوری علیرضا محرابیان، رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت هوای استان مرکزی، اظهار داشت: براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه روز گذشته منتهی به  ظهر امروز عدد به عدد 192 رسید.

کلانشهر اراک 14 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رساند

وی شاخص کیفیت هوا را برای تمام گروه‌ها ناسالم دانست و افزود: وضعیت شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ظهر امروز برای شهر اراک 163 و ناسالم برای تمام گروه‌ها و شهر شازند با 181 و ناسالم برای تمام گروه‌ها اعلام شده است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی آلاینده‌های مسئول آلودگی‌ هوا را ذرات کمتر از 10 میکرون برشمرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون کلانشهر اراک 14 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

این در حالی است که، با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی اقدام به اتخاذ تصمیماتی گرفت به طوری که ساعت کار ادارات استان، به غیر از دستگاه های خدمت رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند، می‌شود به ساعت یازده ظهر تقلیل یافت.

همچنین براساس اطلاعیه این کارگروه، از اصناف و مدیران بخش خصوصی خواسته شده تا در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند، همچنین کلاس‌های تمامی موسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی، امروز تعطیل است.

این وضعیت در حالی است که برای چهارمین روز متوالی اورژانس استان مرکزی در حال آماده باش بوده و براساس مراجعات به مراکز فوریت های اورژانس استان، 417 نفر بیمار قلبی و تنفسی به علت آلودگی هوا در روزهای اخیر به مراکز درمانی اراک مراجعه کردند. 

32 بیمار قلبی و 15 بیمار تنفسی با اورژانس 115 تماس گرفتند 

موضوعی که بهروز ایران‌نژاد، رئیس اورژانس استان مرکزی در تشریح آن اظهار داشت: از این تعداد 32 بیمار قلبی و 15 بیمار تنفسی با اورژانس 115 تماس گرفتند و از خدمات فوریت‌های پزشکی استفاده کردند. مراجعان به مراکز درمانی اراک در رده سنی بالای 45 سال هستند. 370 بیمار نیز شامل 250 بیمار تنفسی و 120 بیمار قلبی هم به بخش اورژانس بیمارستانی در اراک مراجعه و خدمات درمانی دریافت کردند.

ایرانژاد خاطرنشان کرد: با توجه به آلودگی هوای شهر اراک، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس در میدان شهدای اراک مستقر و آماده ارائه خدمات به بیماران است و در صورت نیاز، اعزام به مراکز بیمارستانی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/711/

نظر شما