شناسهٔ خبر: 67597673 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پشت پرده پیامک هشدار توانیر/ رکورد مصرف برق شکسته شد؟

ایسنا : امروز از سوی شرکت توانیر پیامکی با عنوان هشدار سطح دو برق برای برخی مشترکان ارسال شد که طبق گفته مدیر عامل توانیر این پیام صرفا برای اطلاع مردم از افزایش دما و مدیریت مصرف در صنعت برق است و هیچ برنامه‌ای برای خاموشی خانگی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

 با ورود به فصل گرما شاهد روند صعودی مصرف برق در کشور هستیم، اکنون رقم افزایش مصرف برق نسبت به زمان مشابه در هفته قبل به ۵۰۰۰ مگاوات رسیده است که این جهش مصرف برق را نشان می‌دهد.

شرکت توانیر امروز به‌ منظور مشارکت مردم در مدیریت مصرف برق، پیامک سراسری را به مشترکان ارسال و خواهان مدیریت مصرف و صرفه‌جویی بیشتر آن‌ها شد، مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر در همین راستا به ایسنا گفت: باتوجه به افزایش دما شاهد افزایش مصرف برق هستیم به‌طوری که اکنون میزان مصرف از ۷۶۰۰۰ مگاوات نیز عبور کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای گذر از تابستان گرم کنونی  نیازمند مدیریت مصرف مشترکان هستیم، اظهار کرد: استان‌های تهران بزرگ، هرمزگان، خوزستان، مازندران، فارس و بوشهر به عنوان پرمصرف‌ترین استان‌های کشور هستند.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: به دلیل افزایش مصرف برق در کشور، لازم است که مشترکان مدیریت مصرف بیشتری داشته باشند و با انجام راهکارهای ساده‌ای مانند پرهیز از مصرف همزمان تجهیزات پرمصرف مانند اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف یعنی ۱۱ تا ۱۸ و تنظیم دمای کولر گازی در دمای آسایش یعنی۲۴ درجه و تنظیم کولر آبی روی دور کند آن، در بهینه سازی مصرف برق مشارکت داشته باشند.

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه تمام تدابیر برای گذر از تابستان  اندیشیده شده است، گفت: صنعت برق هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی برنامه‌ریزی شده ندارد و با همکاری مشترکان تابستان را بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.

 

نظر شما