شناسهٔ خبر: 67595018 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

شمسایی: صرفاً دنبال کلمه «مربی خارجی» نیستیم/ قراردادهایمان را به زودی امضا می کنیم

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص آخرین وضعیت قراردادی، استخدام دستیار خارجی و نحوه انتخاب بازیکنان برای اردوی نهایی توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: خوشبختانه با اراده‌ای که در فدراسیون فوتبال و به ویژه نزد آقای تاج و آقای اصولی وجود داشت مشکل قرارداد کادر فنی تیم ملی رفع شد، توافقات حاصل شده و تا چند روز آینده امضا خواهیم کرد. باید از حمایت شورای راهبردی فدراسیون فوتبال هم تشکر کنم که به صورت ویژه موضوع تیم ملی فوتسال را مورد بررسی قرار دادند، حرفه‌ای برخورد کردند و به ما قوت قلب دادند که با بیشترین تمرکز به سمت جام جهانی قدم برداریم. 

وی افزود: موضوع دستیار یا کمک مربی خارجی قبل از جام ملت‌ها هم مطرح شد و آقای اصولی پیشنهاد داد که اگر فردی مد نظر ماست فدراسیون آمادگی پذیرش دارد، در جلسه‎ شورای راهبردی هم این روی این مسئله تاکید شد، من نوع تفکر آقای تاج را پسندیدم، ایشان با روی باز استقبال کردند و گفتند فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال در این راستا هر کمکی بتواند می‌کند. 

شمسایی با اشاره به اینکه اتفاقاتی مانند سانحه شهادت رئیس جمهور رئیسی بر روند اجرایی تاثیر داشت افزود: تاخیری که صورت گرفت باعث شد که چند گزینه مد نظر کادر فنی با جای دیگری قرارداد ببندند. در واقع باعث خوشحالی است که ما روی هر مربی خارجی دست گذاشتیم به عنوان سرمربی یک کشور انتخاب شد. این دقیقاً موضوعی است که ما روی آن تاکید داریم، اینکه صرفاً دنبال کلمه «مربی خارجی» نیستیم، اگر کسی قرار است خارج از کشور بیاید، حقوق دریافت کند و روی یک صندلی بنشیند، باید کیفیت ممتازی داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتسال با اشاره به اینکه تیم ملی برای هیچ بازیکنی گارانتی نیست، افزود: همین جا به همه بازیکنان لیگ فوتسال اعلام می‌کنم که همه آنها شانس بازی در تیم ملی را دارند، اما لازم است شایستگی‌شان را به کادر فنی ثابت کنند. با توافقی که با سازمان لیگ فوتسال صورت گرفت ما ۶ هفته ابتدایی را به صورت کامل رصد خواهیم کرد. دلیل اینکه ما ۶ هفته را قبل از اردوی تیم ملی پیشنهاد دادیم این بود که به عنوان بازیکن و مربی فوتسال درک می‌کنیم که سه هفته اول بازیکن هنوز دوران تطابق با تیم جدید و شرایط بعد از پایان فصل را می‌گذراند، برای همین امیدواریم بازیکنان در سه هفته بعد بهترین کیفیت‌شان را نشان بدهند. 

وی افزود: ما باید یک لیست ۳۰ نفره را به فیفا اعلام کنیم که در نهایت ۱۴ بازیکن از میان آنها به جام جهانی اعزام خواهد شد، از باتجربه‌ترین بازیکنان تا جوانترین آنها شانس حضور در این لیست را دارند، برای ما کیفیت مهم است، نه سن و شهرت. چون این تیم ملی ایران است و باید از حیثیت فوتسال کشور دفاع کند. من مثل هر سرمربی دیگری مهمان تیم ملی هستم، قبل از من مربیان عزیزی این افتخار را داشتند تا روی این نیمکت بنشینند و الان من و همکارانم نماینده «خانواده فوتسال» هستیم. روی کلیدواژه «خانواده فوتسال» تاکید می‌کنم، چون معتقدم تیم ملی متعلق به همه است.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه کادر فنی تیم ملی فوتسال نه فقط لیگ که بازی رقیبان را هم رصد می‌کند گفت: می‌دانیم ونزوئلا و فرانسه ۶ بازی تداکارتی را برنامه‌ریزی کرده‌اند و گواتمالا هم در تورنمنتی به میزبانی ازبکستان و هم تایلند حضور خواهد یافت. تجربه یورو ۲۰۲۴ و حتی مسابقات جهانی والیبال یکبار دیگر نشان داد که کلیشه تیم ضعیف از بین رفته و در مسابقاتی با سطح جهانی عملاً فاصله‌های بسیار نزدیک است و هیچ تیم بزرگی حاشیه امن ندارد، در واقع انگار نوعی شجاعت تکثیر شده که تیم‌های کم نام و نشان و بازیکنان ناشناخته با اشتیاق بیشتری از گذشته برای پیروزی به میدان می‌آیند و هیچ پیروزی از پیش تضمین شده‌ای به سود تیم‌های بزرگ وجود ندارد.

نظر شما