شناسهٔ خبر: 67594242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

بشیر بی آزار در فرانسه چه می‌کرد و چرا بازداشت شد؟

بشیر بی آزار در برنامه جهان آرا با بیان اینکه دلیل حضور من در فرانسه، تحصیل همسرم در مقطع دکتری بود، گفت: وکلای فرانسوی به من گفتند دلیل احضارت، گذاشتن پست‌هایی در حمایت از فلسطین در فضای مجازی است. می‌دانستم غربی‌ها به هیچ کدام از قواعد انسانی که مدعی آن هستند پایبند نیستند ولی به محض ورود تحت بازداشت قرار گرفتم و هیچ توضیحی هم به من ندادند. بازنشر یک پست در شبکه X هم جزو مدارکی بود که علیه من جمع کرده بودند!

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بشیر بی آزار: بازداشت من در فرانسه هشدار به فعالان حقوق فلسطین بود

* شاید دلیل بازداشت من آن هم در آستانه برگزاری المپیک پاریس، این باشد که به همه هشدار بدهند که رژیم صهیونیستی خط قرمز آنهاست و هیچ کس اجازه ندارد حرفی بزند؛ کارشان تاثیر هم داشت و دیدم دوستانی در اروپا فعال بودند ولی فعالیتشان را کم کردند.

بشیر بی آزار: شهروندان فرانسوی به ظن شرکت در تظاهرات ضد اسرائیلی جریمه می‌شوند

* در فرانسه، برخی افراد جلوی ایستگاه‌های مترو ایستاده بودند و شهروندان را تنها به ظن حضور یا قصد شرکت در تظاهرات ضد صهیونیستی جریمه می‌کردند؛ دیدیم که این بار آنها همه قواعد و اصول خودشان را هم به این شکل زیر پا گذاشتند.

کیان عبداللهی- تحلیلگر مسائل فرهنگی: بازداشت بشیر بی آزار در فرانسه پروژه موساد بود 

* اینکه بشیر بی آزار به خاطر فیلم گرفتن از خبرنگار ایران اینترنشنال بازداشت شده، به خاطر این است که این پروژه مربوط به موساد است و اصولا این شبکه هم پروژه موساد و صهیونیست‌هاست.

آیا اقدامات معاندین خارج‌نشین موقع انتخابات قابل پیگیری قضایی است؟

* کیان عبداللهی- تحلیلگر مسائل فرهنگی: اگر ما و طرف غربی معتقد باشیم که باید با تروریسم مقابله کنیم، به نظرم عملکرد معاندین در برخورد با رأی دهندگان ایرانی در کشورهای خارجی مصداق عمل تروریستی است و قابلیت پیگیری دارد هر چند بعید است طرف غربی همکاری کند البته باز هم می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم تا چنین کارهایی برای آنها چندان هم بدون هزینه نباشد.

منبع: صدا و سیما

نظر شما