شناسهٔ خبر: 67594192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محافظت‌ از حقوق شهروندی با رعایت اصل عدالت ضروری است

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح خوزستان، گفت: این سازمان یکی از ارکان محافظت‌کننده حقوق شهروندی در مقابل تعدیات احتمالی نیروهای نظامی و امنیتی است که با رعایت اصل عدالت، محرمانگی و شئونات نظامی با دقت هر چه تمام به موضوعات رسیدگی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، یوسف مسیبی آلاشتی در شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح خوزستان با موضوع "سوء استفاده از موقعیت شغلی" ضمن تسلیت ایام محرم، مردم را پیروز اصلی انتخابات ریاست جمهوری برشمرد و اظهار داشت: مشارکت 50 درصدی نشانه اعتماد مردم به پاکی و طهارت نظام مقدس جمهوری اسلامی است به همین جهت خدمت به مردم شریف ایران اسلامی و به خصوص خوزستان، یک ضرورت بوده و باید روز به روز این خدمات تقویت شود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح خوزستان گفت: این سازمان یکی از ارکان محافظت‌کننده حقوق شهروندی در مقابل تعدیات احتمالی نیروهای نظامی و امنیتی است که با رعایت اصل عدالت، محرمانگی و شئونات نظامی با دقت هر چه تمام به موضوعات رسیدگی می‌کند.

وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح متشکل از دادسراها و دادگاه‌های نظامی در هر استان است که در برخی از استان‌های بزرگ مانند خوزستان دارای نواحی مختلفی است.

مسیبی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از تشکیلات قوه قضائیه است، گفت: امروز مردم در جامعه، با سازمان قضایی نیروهای مسلح کمتر آشنا هستند و از وظایف و حدود اختیارات این سازمان اطلاعات کافی ندارند که نیاز است برای کاهش مشکلات جامعه و جلوگیری از سو استفاده های شغلی در مجموعه های نیروهای مسلح، برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با این مجموعه، اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

همچنین فرشید ابراهیم نژاد، دادستان نظامی خوزستان و دبیر شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیز ضمن بررسی عملکرد کمیسیون های تخصصی پیشگیری در انجام مصوبات سال گذشته، به تبیین دستورالعمل جدید با موضوع «سوء استفاده از موقعیت شغلی» پرداخت.

سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده ارشد قرارگاه نیروی زمینی سپاه در منطقه جنوب غرب (کربلا) تصریح کرد: بسیاری از افراد به ظاهر مخالف با نظام جمهوری اسلامی، نیاز به ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مسئولین و دریافت اعتماد از آنان برای مشارکت و سهیم شدن در امور اجتماعی مانند امنیت در جامعه دارند.

به گزارش تسنیم، شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح خوزستان با موضوع "سوء استفاده از موقعیت شغلی" به ریاست رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان تشکیل جلسه داد.این جلسه به دبیری دادستان نظامی استان خوزستان و با حضور فرماندهان ارشد نظامی، انتظامی و روسای ارشد قضایی، بازرسی، عقیدتی سیاسی و حوزه نمایندگی ولی فقیه در خوزستان و منطقه جنوب غرب تشکیل شد.

در این همایش، سردار سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر عج خوزستان، سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهداء فرمانده ارشد نزسا منطقه جنوب غرب(کربلا)، امیر سرتیپ حمزه بیدادی فرمانده ارشد آجا منطقه جنوب غرب، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان، سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان، مهندس سعید اختلاط نماینده وزیر دفاع در استان، سردار سعید خرمی فرمانده ارشد حفا سپاه و حجت‌الاسلام والمسلمین گوهری رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان به بیان نقطه نظرات خود در کاهش وقوع جرم در سطح نیروهای مسلح پرداختند.

انتهای پیام/735/

نظر شما