شناسهٔ خبر: 67594038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

حمله موشکی روسیه به بیمارستان کودکان اوکراین حمله موشکی روسیه به بیمارستان کودکان اوکراین

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا، در آمریکا به فرود تک‌چرخ یک هواپیمای بوئینگ می‌پردازیم. در برزیل، ردپای «بولسونارو» را در باندی تبهکار دنبال می‌کنیم. در آخر نیز، از حمله موشکی روسیه به بیمارستان کودکان اوکراین

صاحب‌خبر -

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، در آمریکا به فرود تک‌چرخ یک هواپیمای بوئینگ می‌پردازیم. در برزیل، ردپای «بولسونارو» را در باندی تبهکار دنبال می‌کنیم. در آخر نیز، از حمله موشکی روسیه به بیمارستان کودکان اوکراین می‌خوانیم.

آمریکا؛ فرود تک‌چرخ هواپیمای یونایتد ایرلاینز!

هواپیمای متعلق به خطوط هوایی یونایتد ایرلاینز تنها با یک چرخ در فرودگاه دنور فرود آمد؛ سالم و بدون هیچ مجروح و مصدومی. علت این ماجرا در دست بررسی است.

این هواپیما زمانی که در فرودگاه لس‌آنجلس از زمین بلند شد، یکی از چرخ‌‌های خود را از دست داد. اما پرواز لغو و متوقف نشد. چرخ از دست رفته در فرودگاه لس‌آنجلس پیدا شده است.

این هواپیما از دسته هواپیماهای قدیمی بوئینگ ۷۵۷ به شمار می‌رود که در این پرواز ۱۷۴ مسافر و ۷ خدمه داشته است. تولید این مدل از بوئینگ‌ها در سال ۲۰۰۴ متوقف شده است. 

برزیل؛ رئیس‌جمهور سابق هدایای قیمتی را فروخته است

پلیس برزیل ادعا می‌کند رد رئیس‌جمهور سابق را درون یک باند تبهک‌کار زده است؛ این باند در اختلاس، پولشویی و جنایت فعالیت دارد. 

در گزارش پلیس آمده آقای بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل با کمک همین باند هدایای قیمتی را که از رهبران خارجی در زمان مسئولیت خود دریافت کرده، به فروش رسانده است.

ارزش هدایای فروخته شده، یک میلیون و دویست هزار دلار برآورد شده است. پلیس پرونده‌ای با عنوان رسوایی جواهرات را در این زمینه گشوده است.

ایتالیا؛ افتتاح موزه مدرن میلان پس از ۵۰ سال

سرانجام پس از نیم قرن تاخیر و پشت سر گذاشتن حدود ۴۰ دولت در ایتالیا، موزه مدرن «بررا» در میلان افتتاح می‌شود. البته این بخش به مجموعه قدیمی اضافه می‌شود.

از جمله مسائلی که گشایش این موزه را به تاخیر انداخته سیستم تهویه و عایق آن است. جدیدترین تاریخی که برای افتتاح آن مقرر شده، ۷ دسامبر سال جاری است!

مدیران گالری بررای میلان انتظار دارند سالانه ۵۰۰ هزار نفر از این مجموعه هنری مدرن دیدن کنند. بخش قدیمی موزه بررا در سال ۱۸۰۹ راه‌اندازی شده است.

کانادا؛ دختر آلیس مونرو مادر را متهم می‌کند

تنها چند ماه از درگذشت «آلیس مونرو»، نویسنده مشهور کانادایی می‌گذرد که دخترش او را به حمایت از یک متجاوز متهم می‌کند. مونرو برنده نوبل ادبیات بود.

«آندریا اسکینر» دختر مونرو در گزارشی برای روزنامه تورنتو استار می‌نویسد در ۹ سالگی آزار جنسی را به دست ناپدری‌اش، فرملین تجربه کرده است. او این اتفاق را به گوش مادرش می‌رساند.

«آلیس مونرو» ابتدا آقای فرملین را ترک می‌کند، اما دوباره به سوی او باز می‌گردد و تا سال ۲۰۱۳ که فرملین می‌‌میرد، کنار او می‌ماند. 

اوکراین؛ حمله موشکی روسیه به بیمارستان کودکان

سنگین‌ترین حمله موشکی روسیه طی ماه‌های اخیر، روز گذشته و با انفجار بیمارستان «اوهمادیت» یا بیمارستان کودکان کیف و دیگر مناطق پایتخت اوکراین رخ داد؛ درست یک‌ روز قبل از نشست سه‌روزه ناتو!

در این حملات، در مجموع، ۴۱ نفر کشته شده‌اند که سه نفر، از آنها کودک بوده‌اند. ۱۷۰ نفر هم زخمی شده‌اند. کودکان بستری در بیمارستان اوهمادیت کیف به بیمارستانی دیگر منتقل شده‌اند.

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به حمله موشکی به بیمارستان کودکان و دیگر مناطق غیرنظامی کشورش، وعده انتقام داده است.

منبع: sharghdaily-936566

نظر شما