شناسهٔ خبر: 67593843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخطاریه زیست محیطی به ۲۴۲ واحد صنعتی استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۲۴۲ واحد صنعتی با توجه به عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی اخطاریه دریافت کردند تا نسبت به رفع آلودگی زیست محیطی اقدامات لازم را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایش واحدهای صنعتی استان مرکزی در سال 1403 اظهار داشت: حدود سه هزار واحد صنعتی در استان فعالیت دارد که در سه ماهه ابتدای سال 812 واحد صنعتی استان پایش شدند که از بین آنها 242 واحد صنعتی با توجه به عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی اخطاریه دریافت کردند تا نسبت به رفع آلودگی زیست محیطی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از 138 مورد نمونه‌برداری منابع آبهای سطحی و 21 مورد پایش خاک در بازه زمانی سه ماهه ابتدای سال خبر داد و افزود: در این پایش‌ها وضعیت آلایندگی هوا به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم‌های کنترلی و وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خوداظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت الزامات زیست محیطی از سوی صنایع استان از جمله خاموش کردن فیلترها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور اخطاریه‌های زیست محیطی دریافت می‌کنند و باید اقدامات لازم را نسبت به رفع آلودگی زیست محیطی انجام دهند.

یوسفی خاطرنشان کرد: هدف محیط زیست استان حمایت از طرح‌های تولیدی و صنعتی اشتغال‌زا در استان و تحقق شعار و رعایت استانداردها و الزامات زیست محیطی توسط تمام واحدهای تولیدی، صنعتی در کنار فرهنگ‌‌سازی موضوع مهم و اساسی در حفظ محیط زیست است.

انتهای پیام/711/

نظر شما