شناسهٔ خبر: 67593341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پلمب یک واحد سردخانه نگهداری فرآورده خام دامی در شهرستان باوی

اهواز - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باوی از پلمب یک واحد سردخانه نگهداری فرآورده خام دامی در سطح شهرستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا یاوری ظهر امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: طی بازدید کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی از مراکز نگهداری فرآورده خام دامی یک واحد سردخانه به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و نگهداری فرآورده خام دامی منجمد تاریخ مصرف گذشته با همکاری پلیس پلمب شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باوی در ادامه افزود: از واحد مذکور یاد شده بیش از ۶۰۰ کیلوگرم گوشت چرخ شده تاریخ منقضی شده و غیر قابل مصرف انسانی کشف شد که با دستور دادستان شهرستان محموله مذکور در حضور کارشناسان بهداشتی دامپزشکی معدوم شد.

وی گفت: تمام واحدهای فعال در تولید، بسته‌بندی، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی باید ضمن اخذ پروانه‌های بهداشتی از اداره دامپزشکی، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین سازمان دامپزشکی کشور را رعایت کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باوی تصریح کرد: به منظور تضمین سلامت و حفظ حقوق مصرف کنندگان ورود، حمل و نقل و نگهداری هر گونه فرآورده خام دامی باید با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی مربوطه و در واحدهای نگهداری مجاز صورت پذیرد و تمامی فرآورده‌های خام دامی دارای مشخصات و لیبل بهداشتی در مراکز رسمی تحت نظارت دامپزشکی تولید شوند.

یاوری خطاب به شهروندان عنوان کرد: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز عرضه تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خریداری و در صورت مشاهده فرآورده بسته‌بندی فاقد برچسب و هویت و یا غیر بهداشتی، موارد را به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند تا برخورد قانونی صورت گیرد.

نظر شما