شناسهٔ خبر: 67592492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اشتغال‌زایی از راه صندوق‌های قرض‌الحسنه در کردستان+فیلم

برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار نیاز نیست که سرمایه کلان داشت بلکه با ایده و سرمایه‌های کوچک هم می‌توان اشتغال‌زایی کرد، روایتی از شغل‌هایی که این روزها از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه در کردستان ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قروه، در زندگی گره‌هایی است که باز کردن آن‌ها نیاز به کارهای بزرگ ندارد، گاه یک قدم کوچک می‌تواند یک گره را باز کند و این مقدمه‌ای برای اتفاقات خوب در زندگی باشد. گاه برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار نیاز نیست که سرمایه کلان داشت با ایده و سرمایه‌های کوچک هم می‌توان اشتغال‌زایی کرد، صندوق‌های قرض‌الحسنه نمونه‌ای از این قدم‌های کوچک است که به اهداف بزرگ ختم می‌شود.

صندوق‌هایی که چند سالی است به‌همت بسیج سازندگی در محلات و روستاهای استان کردستان تشکیل شده و جوانان زیادی را صاحب شغل و درآمد کرده است و جوانانی که روزی در آرزو و حسرت یک شغل بودند امروز نه تنها برای خود بلکه برای خانواده‌های دیگر شغل ایجاد کرده‌امد. 

راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه و اعطای تسهیلات و مشاوره‌ جهت ایجاد اشتغال‌زایی یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در استان کردستان است که با این اقدام، شغل‌های زیادی برای جوانان این دیار ایجاد شده است.

به گفته سرهنگ اکبر اسماعیلی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان، سپاه برای اشتغال‌زایی جوانان روستایی 150 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند، در سال گذشته 65 میلیارد تومان تسهیلات به 850 نفر پرداخت شده و از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز 700 نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

در همین زمینه؛ پریسا خداویسی مسئول صندوق‌های قرض‌الحسنه سپاه قروه نیز از راه‌اندازی 65 صندوق در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داده و می‌گوید: 5500 نفر عضو این صندوق‌ها هستند. تاکنون به 5 هزار نفر 6 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

در ادامه گزارشی در این رابطه را ببینید:

 

.

انتهای پیام/

نظر شما