شناسهٔ خبر: 67592195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

هایفوتراپی سفر به جوانی در اعماق پوست

  با گذر زمان، خطوطی بر صورت نقش می‌اندازد که نشان دهنده روزهای گذشته در زندگی هستند. این خطوط با همه خاطراتی که در خود دارند، باز هم مشاهده

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

با گذر زمان، خطوطی بر صورت نقش می‌اندازد که نشان دهنده روزهای گذشته در زندگی هستند. این خطوط با همه خاطراتی که در خود دارند، باز هم مشاهده آن‌ها بر چهره برای اکثر افراد ناخوشایند است چرا که هر کسی، تمایل به شادابی و جوانی دارد. این تمایل قدیمی و همیشگی، باعث شده تکنولوژی‌های متنوعی در حوزه پزشکی، زیبایی و سلامت پا به عرصه گذاشته و روزبه‌روز پیشرفت بیشتری کنند. تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های زیادی با کاربردهای مختلف برای جوانسازی و لیفت صورت وجود دارند و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، هایفوتراپی است.

هایفوتراپی چگونه کار می‌کند؟

هایفوتراپی، روشی نوین و غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است که به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و در آنجا، تحولات شگفت‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد. هایفوتراپی از امواج صوتی با فرکانس بالا (فراصوت) استفاده می‌کند. این امواج، در دستگاه هایفوتراپی به صورت متمرکز بر روی نقطه‌ای خاص از پوست تابانده می‌شوند. امواج فراصوت متمرکز، به راحتی از لایه‌های سطحی پوست عبور می‌کنند و به لایه‌های عمیق‌تر، شامل SMAS (لایه عضله آپونوروتیک سطحی) و درم نفوذ می‌کنند.

گرمای ایجاد شده توسط هایفوتراپی، سلول‌های فیبروبلاست را در لایه‌های SMAS و درم تحریک می‌کند. این سلول‌ها که مسئول تولید کلاژن و الاستین هستند. تحریک کلاژن‌سازی، منجر به افزایش استحکام و انعطاف‌پذیری پوست، رفع چین و چروک‌ها و خطوط ریز، و به طور کلی، جوانسازی پوست می‌شود. هرچه قدرت و عمق امواج فراصوت تابیده شده به پوست بیشتر باشد، تحریک سلول‌های فیبروبلاست و به تبع آن، تولید کلاژن نیز بیشتر خواهد بود. البته، این امر باید تحت نظر متخصص و با توجه به شرایط پوستی هر فرد تنظیم شود.

 

چند جلسه هایفوتراپی لازم است تا نتایج قابل مشاهده باشد؟

برای اکثر افراد، 1 تا 3 جلسه هایفوتراپی با فاصله 3 تا 6 ماه کافی است و بعد از آن، هر 1 تا 2 سال یک جلسه هایفوتراپی برای حفظ اثر دوره درمان هایفو، موثر است. با این حال، جلسات لازم برای مشاهده نتایج هایفوتراپی، یک مسئله فرد به فرد است و در هر کسی ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • سن: به طور کلی، افراد جوان‌تر به جلسات هایفوتراپی کمتری (1 تا 2 جلسه) نسبت به افراد مسن‌تر (2 تا 3 جلسه) نیاز دارند چرا که پوستشان کلاژن بیشتری تولید می‌کند.
  • شرایط پوست: افرادی که پوست شل‌تر و افتاده‌تری دارند یا چین و چروک‌های عمیق‌تری دارند، ممکن است به جلسات هایفوتراپی بیشتری (2 تا 3 جلسه) نیاز داشته باشند.
  • نوع دستگاه هایفوتراپی: دستگاه‌های هایفوتراپی مختلف، از نظر قدرت و عمق نفوذ امواج فراصوت با یکدیگر متفاوت هستند. این امر می‌تواند بر تعداد جلسات مورد نیاز برای حصول نتایج مطلوب تأثیرگذار باشد.
  • پاسخ فرد به درمان: برخی افراد ممکن است بعد از یک جلسه، نتایج قابل مشاهده‌ای را مشاهده کنند، در حالی که برخی دیگر برای دیدن نتایج نیاز به جلسات بیشتری داشته باشند.

چه تفاوتی بین هایفوتراپی و لیفت صورت با جراحی وجود دارد؟

وقتی صحبت از پوست افتاده و نیاز به لیفت صورت می‌شود، می‌توان به جرئت گفت که در دنیای زیبایی امروزه، روش‌های مختلفی برای لیفت و جوانسازی پوست و رفع چین و چروک‌ها وجود دارند. هایفوتراپی و لیفت صورت با جراحی، دو از محبوب‌ترین این روش‌ها هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

هایفوتراپی، روشی غیرتهاجمی است که همان‌طور که گفته شد، از امواج فراصوت متمرکز برای تحریک کلاژن‌سازی در لایه‌های عمقی پوست استفاده می‌کند. این امر منجر به سفت شدن پوست، رفع چین و چروک‌ها و به طور کلی، جوانسازی پوست می‌شود. اگرچه لیفت صورت با جراحی، می‌تواند نتایج چشمگیری ایجاد کند؛ اما لیفت صورت با این روش، روشی تهاجمی است که در طی آن، جراح پوست و بافت‌های زیرین را برش داده و به سمت بالا می‌کشد و سپس پوست اضافی را برداشته و بخیه می‌زند. این موضوع باعث می‌شود که لیفت صورت با جراحی به نسبت هایفو، نیازمند دوره نقاهت طولانی‌تر و مراقبت‌های سخت‌تر و شدیدتر باشد و همچنین درد و ناراحتی آن بسیار بیشتر بوده و البته احتمال لک و اسکار ناشی از جراحی نیز وجود دارد که این یکی از تفاوت‌های معنادار بین لیفت صورت با جراحی و لیفت توسط هایفو است.

هایفوتراپی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

روش هایفو با تکنولوژی منحصر به فرد خود، تنها برای لیفت صورت استفاده نمی‌شود و کاربردهای گسترده و متنوعی دارد. کاربردهای هایفوتراپی به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • رفع چین و چروک‌های صورت و گردن: هایفوتراپی می‌تواند به طور مؤثری خطوط پیشانی، خطوط اخم، خطوط دور چشم، خط خنده و سایر چین و چروک‌های صورت و گردن را از بین ببرد.
  • لیفت صورت و ابرو: هایفوتراپی با سفت کردن پوست و عضلات زیرین، می‌تواند به لیفت صورت و ابرو و از بین بردن افتادگی پوست کمک کند.
  • سفت کردن غبغب: هایفوتراپی می‌تواند با از بین بردن چربی اضافی و سفت کردن پوست غبغب، به بهبود ظاهر آن کمک کند.
  • کاهش منافذ باز: هایفوتراپی با تحریک کلاژن‌سازی، می‌تواند به کاهش حجم و ظاهر منافذ باز پوست کمک کند.
  • جوانسازی پوست دست: هایفوتراپی می‌تواند به جوانسازی پوست دست، کاهش چین و چروک‌ها و لکه‌های قهوه‌ای و سفت شدن پوست آن کمک کند.
  • فرم‌دهی خط فک: هایفوتراپی می‌تواند با از بین بردن چربی اضافی و سفت کردن پوست، به فرم‌دهی خط فک و زاویه‌دار شدن صورت کمک کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، هایفوتراپی برای موارد دیگری نیز به کار می‌رود مانند:

  • لیفت پلک
  • از بین بردن خطوط گردن
  • کاهش چربی زیر پوست
  • بهبود جای زخم و آکنه
  • جوانسازی پوست سینه

یکی از کاربردهای بسیار حیرت‌انگیز هایفو، اثربخشی در درمان سرطان است. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که هایفو با مکانیزم تخریب هدفمند بافت، می‌تواند در درمان انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان پروستات، کبد، کلیه و لوزالمعده مؤثر باشد. هایفو می‌تواند با تخریب سلول‌های تومور، به کوچک شدن یا از بین رفتن آنها کمک کند. همچنین، استفاده از هایفوتراپی می‌تواند با تخریب اعصاب درد، به کنترل درد ناشی از تومور کمک کند.

16

 

آیا می‌توان از هایفوتراپی برای رفع افتادگی پلک استفاده کرد؟

برای لیفت و رفع افتادگی پلک، باید تغییراتی در عضلات و بافت‌های اطراف چشم ایجاد شود. عضله پلک زن مسئول بالا بردن پلک بالایی است. ضعیف شدن این عضله می‌تواند منجر به افتادگی پلک شود. پوست اضافی پلک نیز می‌تواند باعث افتادگی آن شود. تجمع چربی در پلک نیز می‌تواند باعث سنگینی آن و افتادگی پلک شود. روش‌های مختلفی برای رفع افتادگی پلک وجود دارد که بسیار هم در بین مردم مشهور هستند؛ مانند بلفاروپلاستی و لیفت با نخ. اما این روش‌ها تهاجمی بوده و روشی مانند بلفاروپلاستی نیاز به جراحی نیز دارد. یکی از کاربردهای هایفوتراپی، لیفت پلک  است. مهم‌ترین وظیفه هایفو، تولید کلاژن در پوست است. این کلاژن به ساختار پوست استحکام می‌بخشد و این استحکام، باعث سفتی پوست می‌شود. با توجه به عللی که برای افتادگی پلک ذکر شد، این سفتی پوست کمک می‌کند تا پلک به خوبی لیفت شود. همچنین، عضله پلک زن را نیز تقویت کرده و از افتادگی و ضعیف شدن آن جلوگیری می‌کند. هایفوتراپی با گرم کردن پوست در ناحیه پلک، تجمع چربی در آن ناحیه را از بین برده و به بالا رفتن پلک و بهبود ظاهر چشم‌ها کمک زیادی می‌کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما