شناسهٔ خبر: 67591685 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رپرتاژ اگهی

با صرافی جدید بین المللی مناسب ایرانیان آشنا شوید

اگر برای تریدرهای خارجی تعداد زیاد صرافی‌ها و انتخاب یکی از میان آن‌ها چالش باشد، برای تریدرهای ایرانی، انتخاب صرافی مطمئنی که به آن‌ها خدمات بدهد، چالش است. صرافی توبیت می‌تواند بهترین انتخاب شما در شرایط فعلی باشد اما چرا؟

صاحب‌خبر -

به دنبال افزایش تمایل مردم به فعالیت در بازارهای مالی، بحث انتخاب صرافی مطمئن داغ شده است، خصوصاً در شرایطی که روز به روز انتخاب‌های تریدرهای ایرانی به دلیل تحریم‌ها محدودتر می‌شود. اگر برای تریدرهای خارجی تعداد زیاد صرافی‌ها و انتخاب یکی از میان آن‌ها چالش باشد، برای تریدرهای ایرانی، انتخاب صرافی مطمئنی که به آن‌ها خدمات بدهد، چالش است. در این میان، سؤال اصلی این است که بهترین گزینه حال حاضر چیست؟ به گزارش سایت آکادمی بهزاد شامی، صرافی توبیت می‌تواند بهترین انتخاب شما در شرایط فعلی باشد اما چرا؟

صرافی توبیت را بیشتر بشناسید

در حالی که بیشتر از دو سال از تأسیس صرافی toobit نمی‌گذرد، این صرافی اکنون به یکی از انتخاب‌های مهم برای تریدرهای ایرانی تبدیل شده است. البته این انتخاب صرفاً مختص به کاربران ایرانی به دلیل تحریم نبودن آن‌ها نمی‌شود. بر اساس رتبه‌بندی‌های رسمی، توبیت در رده بیستم معتبرترین صرافی‌ها و دارای نمره ۷.۷ از لحاظ امنیتی است که نشان می‌دهد امکانات آن مورد توجه همه تریدرها قرار گرفته است. جالب است بدانید تمامی صرافی‌هایی که دارای رتبه بهتری از توبیت هستند، برای کاربران ایرانی تحریم می‌باشند و همین نشان می‌دهد در حال حاضر، بهترین گزینه‌ای است که برای معامله وجود دارد.

لی‌را، مؤسس این صرافی اقدام به ایجاد پلتفرمی با رابط کاربری ساده و امکانات کامل برای ترید کرد که به سرعت توانست به جایگاه بسیار خوبی در بازار دست پیدا کند. حجم معاملاتی روزانه صرافی توبیت به چیزی نزدیک به ۱۳.۵ میلیارد دلار می‌رسد، این در حالی است که این حجم برای صرافی محبوبی مانند بینگ ایکس نزدیک به ۵ میلیارد دلار است! این حجم معاملاتی به خوبی گویا این است که آیا می‌توان به صرافی توبیت اعتماد کرد یا خیر.

مزایای صرافی توبیت برای ایرانی‌ها

برای تریدرهای ایرانی قبل از تمام ویژگی‌هایی که برای انتخاب یک صرافی مهم هستند، بحث تحریم نبودن و امکان ارائه خدمات به آن‌ها اهمیت دارد، چون اگر این شرط نباشد، تمام آن مزیت‌ها هم غیر قابل استفاده خواهند بود. تحریم نبودن، همان مزیتی است که انتخاب‌های ما را بسیار محدود کرده است و می‌تواند گزینه‌های باقی‌مانده را خاص کند. صرافی توبیت شاید جزو صرافی‌های انگشت شماری باشد که نیاز به احراز هویت اجباری ندارد و حتی در صورت نیاز هم امکان انجام این کار را فراهم کرده است.

پس با انتخاب آن با مهم‌ترین چالش پیش‌روی خود یعنی تحریم‌ها مواجه نمی‌شوید. اما این ویژگی به تنهایی نمی‌تواند انتخاب ما را معقول کند. کیفیت و میزان ارائه خدمات، میزان کارمزد و از همه مهم‌تر امنیت معیارهایی هستند که می‌توانند باعث اطمینان از انتخاب یک صرافی بشوند.

امنیت بالا

ترید و معامله در بازارهای مالی به خودی خود دارای ریسک‌های زیادی هستند و به همین دلیل، نباید با انتخاب یک صرافی اشتباه، این ریسک را چندین برابر کرد. اگر نمی‌خواهید که یک شبه تمام سرمایه خود را نابود کنید، باید قبل از هر چیز به امنیت صرافی توجه کنید. حفاظت دارایی‌ها در کیف پول سرد که ریسک هک شدن بسیار کمی دارد، اولین اقدام صرافی توبیت برای بالا بردن امنیت در آن بوده است. یک سیستم چندلایه محافظتی به همراه بررسی‌های لحظه‌ای، توانسته میزان امنیت را در این صرافی تا حد زیادی بالا ببرد و از نگرانی‌های فعالان بکاهد.

امکان احراز هویت با کارت ملی

صرافی توبیت برای کاربران ایرانی تحریم نیست و علاوه بر این، امکان احراز هویت با کارت ملی را هم فراهم کرده است. البته این احراز هویت، اجباری نیست و مشکلی برای معامله شما ایجاد نمی‌کند. با این کار می‌توانید محدودیت‌های واریز و برداشت کمتری داشته باشید و از امکانات بیشتری برای ترید استفاده کنید.

حجم قابل توجه معاملات فیوچرز

معمولاً یکی از مشکلات بزرگ در صرافی‌های تازه تأسیس، پایین بودن حجم معاملاتی و نقدینگی است. هر چند که توبیت دارای سابقه زیادی نیست، اما همان‌طور که در ابتدای مطلب بررسی شد، دارای حجم معاملاتی بسیار بالا در بخش فیوچرز است. این یعنی اینکه شما نگرانی از بابت نقد شدن دارایی‌های خود ندارید.

پشتیبانی از زبان فارسی و ریال

یکی از مزیت‌های بزرگ صرافی توبیت، پشتیبانی از زبان فارسی و واحد پولی ایران است. به راحتی می‌توانید در صورت نیاز، میزان کل دارایی خود را به ریال مشاهده کرده و یا اینکه زبان تمامی قسمت‌های این صرافی را فارسی کنید تا تجربه بهتری از ترید داشته باشید.

کارمزد انجام معاملات در صرافی توبیت چقدر است؟

کارمزد، می‌تواند یک معیار مهم برای انتخاب صرافی باشد، چراکه بالا بودن آن باعث افزایش ریسک می‌شود، خصوصاً برای تریدرهایی که تعداد معاملات زیادی دارند. زمانی که کارمزد بالا می‌رود، باید ریسک بیشتری برای خروج از زیان و رسیدن به سود تحمل کرد. از این‌رو حتماً میزان کارمزد صرافی توبیت می‌تواند اهمیت زیادی در تصمیم‌گیری داشته باشد.

در این صرافی، کارمزد پوزیشن‌های اسپات و فیوچرز به صورت شناور و برای هر تریدر، بر اساس حجم معاملات ماهانه و سرمایه موجود تعیین می‌شود. صرافی به صورت خودکار و یکبار در طول روز، محاسبات لازم در مورد موارد گفته شده را انجام می‌دهد و آن را به عنوان ملاک کارمزد برای روز معاملاتی بعد قرار می‌دهد. برای معاملات اسپات، این مقدار حداکثر ۰.۲ برای کاربران عادی خواهد بود که با افزایش سطح کاربری به صورت تدریجی، کاهش پیدا خواهد کرد. اما در معاملات فیوچرز، حداکثر کارمزد برای میکر ۰.۰۴ و برای تیکر ۰.۰۶ خواهد بود. رقم‌های گفته شده، تقریباً نزدیک به بسیاری از صرافی‌های معتبر حال حاضر است و به همین دلیل صرافی توبیت، کارمزدهای به نسبت معقولی برای انجام معاملات خود در نظر گرفته است. اما آیا امکان کاهش این عددها وجود دارد؟

معمولاً توبیت بونوس و پاداش‌های بسیار جذابی را برای کاربران جدید خود در نظر می‌گیرد. یکی از این پاداش‌ها، کاهش کارمزد معاملاتی است که می‌تواند صرفه‌جویی حداقل چند ده دلاری بسته به حجم معاملاتی ایجاد کند. این پاداش مختص به معامله‌گرانی است که بر اساس آموزش‌های سایت آکادمی شامی اقدام کنند و در صرافی توبیت ثبت نام کنند. می‌توانید با مراجعه به این سایت و استفاده از آموزش‌های ارائه شده، به راحتی کارمزدهای معاملاتی خود را کاهش بدهید.

نظر شما