شناسهٔ خبر: 6759058 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

توپ و تور

صاحب‌خبر -



روز دوم رقابت والیبال قهرمانی آسیا- تهران
نخستین برد استرالیای مدعی

دومین روز از هجدهمین دوره مسابقات والیبال مردان قهرمانی آسیا، از ساعت 13 دیروز در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران بین تیم‌های استرالیا و ترکمنستان آغاز شد و استرالیا با نمایش فوق‌العاده، ترکمنستان را 3 - صفر مغلوب کرد. استرالیا پیش از این رقابت‌ها در لیگ جهانی حضور یافته بود و در این مسابقات هم یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود. این تیم برابر ترکمنستان در سه ست متوالی و با نتایج 25 - 11، 25 -21 و 25 - 22 به پیروزی رسید و سه امتیاز به دست آورد. استرالیا در این مسابقات در گروه B با تیم‌های هند، قطر و ترکمنستان همگروه است و با این وجود کار سختی برای صعود به مرحله بعدی پیش رویش نیست. این تیم امروز از ساعت 15 در سالن 12 هزار نفری به مصاف هند می‌رود. ترکمنستان هم باید خود را برای مصاف با قطر از ساعت 13 در سالن فدراسیون والیبال آماده کند تا شاید بتواند در روز سوم مسابقات امتیازی به دست آورد. در دیگر بازی دیروز همچنین ملی‌پوشان پاکستانی در دیدار با عمان در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 - 23، 25 - 21 و 25 - 19 حریف خود را شکست دادند. پاکستان در بازی نخست خود هم 3 - 2 مغلوب تایلند شده بود و تنها یک امتیاز از مسابقه اول کسب کرد. آنها در ادامه مسابقات گروه C امروز در مسابقه‌ای سخت مقابل تیم ملی والیبال کره جنوبی ظاهر می‌شوند. همچنین عمانی‌ها که در دیدار نخست شکست سنگینی برابر کره جنوبی متحمل شدند، در دیدار دوم نیز یک شکست دیگر تحمل کردند. عمان از ساعت 15 امروز در دیدار پایانی خود مقابل تایلند قرار خواهد گرفت.


باوئرمن بعد از غلبه بر منتخب آمریکا:
با دفاع قوی هر تیمی را می بریم

سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال ایران می‌گوید با دفاع خوب ایران می‌تواند این بار چین را در فینال جام اطلس شکست دهد. درک باوئرمن، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با برد مقابل منتخبان آمریکا تیمش را راهی فینال تورنمنت اطلس کرد تا اولین سری از مسابقات رسمی‌اش را با حضور در فینال آغاز کند. باوئرمن در مورد پیروزی مقابل منتخب آمریکا می‌گوید: «این را قبلا هم گفته‌ام اگر قوی دفاع کنیم هر تیمی را می‌توانیم شکست بدهیم. امروز خوب دفاع کردیم ولی نتوانستیم خوب گل بزنیم به‌خاطر اینکه عملکردمان خودش را بیشتر در دفاع نشان داد. آنها تنها زمانی توانستند به ما گل بزنند که توپهایمان لو رفت و دیگر در ریباندهای حمله شان قدرتمند شدند. ضمن اینکه در چین ما یک مشکل بزرگ با توپ‌ها داریم که در حمله ما را دچار مشکل می‌کند ولی هیچ کدام از اینها مهم نیست.» او ادامه می‌دهد: «مطلب دیگری که برای‌مان ارزش داشت این بود که حامد حدادی خیلی خوب در دفاع کار کرد و تیم در شروع بازی ریتم خودش را پیدا کرد. در هر صورت بازیکنان اعتماد به نفس خوبی پیدا کردند و
سه امتیازی‌های خیلی خوبی را به آمریکا زدند. صمد نیکخواه در حمله خیلی خوب بود و در دفاع هم نسبتا خوب بود. اگر او همیشه مثل امروز دفاع کند یک مساله کلیدی برای ما خواهد شد. به هر حال امروز ایران برد و همه بازیکنان در این پیروزی شریک هستند.»


بسکتبالیست‌ها فردا در تهران
آغاز دور جدید تمرینات از پنج‌شنبه

تیم ملی بسکتبال کشورمان که در تورنمنت اطلس اسپورت چین شرکت کرده است، پس بازی دیشب مقابل چین در فینال و بعد از یک روز استراحت، عصر فردا یعنی دوشنبه به ایران بر می‌گردد. ملی‌پوشان پس از رسیدن به تهران سه روز استراحت خواهند داشت و سپس مرحله دوم اردو را آغاز خواهند کرد. این اردو از روز پنج‌شنبه در سالن آزادی کلید می‌خورد. پس از برگزاری این دور از تمرینات، تیم ملی به احتمال زیاد به آلمان و در غیر این صورت اردوی خود را در ترکیه برگزار خواهد کرد. تیم ملی بسکتبال خود را برای شرکت در جام ملت‌های آسیا که از اول مهرماه در چین آغاز می‌شود، آماده می‌کند.


معنوی نژاد و تشکری با ارومیه به توافق رسیدند
بازیکنان پیکان و میزان در تیم نایب قهرمان
 
تیم والیبال شهرداری ارومیه که سال گذشته توانست عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران را به خود اختصاص دهد، برای فصل آینده هم برنامه ویژه‌ای برای حضور در مسابقات دارد. مسوولان این تیم پس از اینکه تلاش خود را برای بازگرداندن سعید معروف آغاز کردند، با دو بازیکن دیگر هم مذاکره کردند. آرمین تشکری، سرعتی‌زن سابق تیم ملی والیبال ایران و محمدجواد معنوی‌نژاد، دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران با مسوولان شهرداری ارومیه به توافق رسیدند و قرار است سال آینده برای این تیم بازی کنند.


سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایتالیا انتخاب شد

پس از اینکه مائورو بروتو از سمت سرمربیگری تیم ملی والیبال ایتالیا کناره‌گیری کرد، مسوولان فدراسیون این کشور سرمربی جدید لاجوردی‌پوشان را انتخاب کردند.
بلنینی انتخاب کارلو ماگری، رییس فدراسیون والیبال ایتالیا بود اما به نظر می‌رسد انتصاب او موجب جدال و انتقاد‌هایی خواهد شد. نخستین تورنمنت این مربی رقابت‌های جام جهانی خواهد بود که اولین شانس این تیم برای گرفتن سهمیه المپیک است. ایتالیا در صورت عدم موفقیت در گرفتن سهمیه در این بازی ها، دومین شانس خود را در رقابت‌های قهرمانی اروپا 2015 از نهم تا هجدهم اکتبر امتحان خواهد کرد.

نظر شما