شناسهٔ خبر: 67590537 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مشخصات فنی خودروی ری‌را را بشناسید/ چند دستگاه به بازار عرضه می‌شود؟

اقتصادنیوز: ری را که لقب «ایمن‌ترین خودرو ساخت داخل» را یدک می‌کشد،‌ از نیمه دوم امسال به تعداد 10 هزار دستگاه راهی بازار خواهد شد. این خودرو بعد از تارا اولین محصولی است که روی پلتفرم‌های جدید عرضه می‌شود و آنگونه که مسئولان شرکت سازنده می‌گویند امکان تولید ساعتی 20 دستگاه و سالانه 110 هزار دستگاه از ری را فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، ری را که قرار است در نیمه دوم امسال در بازار عرضه شود، هزینه ساخت آن پنج هزار و 500 میلیارد تومان به اضافه 46 میلیون یورو برآورد می‌شود. آنگونه که برنامه‌ریزی‌های شرکت سازنده نشان می‌دهد ظرفیت تولید ری را تا زمستان امسال به 20 دستگاه در ساعت افزایش پیدا می‌کند و بدین ترتیب تا پایان امسال 10 هزار دستگاه از این خودرو راهی بازار ایران خواهد شد. میزان ساخت داخل ری را هم‌اکنون حدود 68 درصد است اما در ادامه به تولید انبوه می‌رسد.

نیم‌نگاهی به مشخصات فنی خودرو ری را

شرکت ایران خودرو می‌گوید که ری را دو بار تست تصادف را از سر گذرانده و بنابراین می‌توان به آن لقب ایمن‌ترین خودروی ساخت داخل را داد.

بنا به گفته سازندگان ری را، این محصول دارای موتور EF7P TC با حجم ۱۶۴۵سی سی و توان ۱۶۰ اسب بخار است. حداکثر گشتاور این خودرو ۲۴۰ نیوتن متر بوده و دارای ۱۶ سوپاپ و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. ترمزهای عقب و جلو این خودرو دیسکی بوده و از چهار کیسه هوا در نسخه اول برخوردار است که در نسخه‌های بعدی افزایش خواهد یافت.

فرمان برقی این محصول قابلیت تنظیم در چهار جهت را دارد. همچنین کلیدهای کنترل بر روی فرمان و نیز سیستم تهویه اتوماتیک در این خودرو پیش‌بینی شده است.

آیینه الکتروکرومیک و آیینه‌های برقی تاشونده، شیشه‌های مجهز به آنتی‌ترپ و پاور‌‌ویندو، شیشه‌های عقب سولار و دودی، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های خوشامد‌گویی از سایر مشخصات این محصول است.

آنطور که ایران خودرویی‌های اعلام کردند، مانیتور یکپارچه با نمایشگر جلو آمپر و امکانات رفاهی متعددی برای این محصول تعبیه شده است. همچنین داخل خودرو نورپردازی شده است که مشتری می‌تواند بنابر سلیقه خود رنگ آن‌ را تغییر دهد.

موتور EFP توربوشارژ روی ری‌را توسعه داده شده و یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول، کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه است که موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود. این موتور که شتاب بالایی به خودرو می‌دهد، به ادعای شرکت ایران خودرو موجب خواهد شد تا ری را در آینده بتواند استاندارد یورو شش را نیز پاس کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما